Foruden 3D-lydformater som Dolby Atmos, MPEG-H og DTS:X, så understøtter Sennheisers Ambeo-soundbar nu Sonys '360 Reality Audio'-format til musik.
Rumlig musik
Med den seneste firmware-opdatering favner Sennheisers high-end soundbar endnu bredere hvad angår objekt-baseret lyd. Med objekt-baseret lyd kan man også skabe en mere omsluttende musikoplevelse.
- "360 Reality Audio er en ny musikoplevelse, som bruger Sonys objekt-baserede 360 Spatial Sound-teknologi. Individuelle lyde som vokal, kor, klaver, guitar, bas og endda lyde fra et levende publikum kan placeres i et 360-graders sfærisk lydfelt, hvilket giver kunstnere og skabere en ny måde at udfolde deres kreativitet på. Lyttere kan nedsænkes i et lydfelt nøjagtigt som tiltænkt af kunstnere og skabere, mens musikindholdet skabt i dette nye format let kan afspilles via kompatible musikstreamingtjenester," forklarer selskaberne.
Sennheiser Ambeo-soundbaren understøtter desuden Dolby Atmos, MPEG-H og DTS:X. Disse tre lydformater anvendes primært til film og serier, omend Atmos er begyndt også at gøre sig gældende indenfor musik og spil.

Brug indbygget Chromecast
Selskaberne forklarer videre, at brugeren skal anvende den indbyggede Chromecast-funktion i Sennheiser Ambeo for at få adgang til musik i 360 Reality Audio-format.
Nugs.net er supporteret nu. Deezer og Tidal samarbejder også med Sony om at levere musik i 360 Reality Audio, men det er uklart, om de understøtter lydformatet over Chromecast på nuværende tidspunkt. Sennheiser siger, at "flere tjenester og mere indhold forventes at følge senere".
Du kan finde Flatpanels' test af Sennheiser Ambeo her.