C More satser på, at programporteføljen kan dyste med de tunge drenge på markedet, og lover at abonnementsprisen holder sig i ro. Krimier er et af fokusområderne.
Et nyt konkurrencefelt
Den Telia-ejede streamingtjeneste, C More, ligger reelt i ”krig” med alle de større streamingtjenester på det danske marked, vurderer den danske chef, Jens Melholt Andreasen.
Målt på film, serier og børneindhold er Netflix, Disney+, HBO, Viaplay og Paramount+ de direkte konkurrenter.

Jens Melholt Andreasen, Head of C More OTT
Han fremhæver, at C Mores samlede udvalg af specielt britisk og nordisk krimi skal sikre kant til konkurrenterne, tilgang af danske abonnenter – og modarbejde stigende 'churn' (kundefald).
- "Det gælder f.eks. titler som Maria Wern, Jægerne, Beck, Broen, Bloodlands og Gangs of London. Vi har via analyser set, at der er stort potentiale i den genre, og når disse krimier vises på flow-tv, så er der altid gode seertal. Udover krimi så styrker vi også vores indhold i andre genrer, så vi står stærkt i konkurrencen," siger Jens Melholt Andreasen, hvis officielle titel er Head of C More OTT, Flatpanels.
Streamingtjenesten C More – oprindelig Canal+ – blev i december 2019 del af Nordens største telekoncern, da Telia opkøbte mediekoncernen Bonniers TV- og streamingforretning, der udover C More inkluderer TV4-gruppen og MTV.
Det perfekte prispunkt studeres
Hvilke ambitioner har du for antal C More abonnenter i 2021 og fem år frem?
- "Vi har store ambitioner, både via vores egen OTT tjeneste, men også klart igennem partnerskaber," siger Jens Melholt Andreasen.
Kan du antyde antal danske abonnenter i dag?
- "Nej desværre, C More er del af Telia og der gælder restriktive regler for kommunikation af brugere."
Hvorledes vil C More i 2021 placere sig rent prismæssigt ift. nærmeste konkurrenter?
- "Lige nu ser vi ikke ind i en prisstigning, og vi følger udviklingen på markedet nøje for at se, hvad det perfekte prispunkt er."
Bedre funktionalitet er målet
Jens Melholt Andreasen erkender, at C More tidligere har haft udfordringer med platformens funktionalitet, men der er blevet arbejdet hårdt på at sikre det nuværende niveau, siger han.
Fokus er, at C More skal være mere inspirerende og engagerende som streamingservice. Udover at vinde abonnenter har C More chefen også blikket rettet mod nye partnerskaber, der skal sikre fremdrift i Danmark og Norden:
- "Partnerskaber spiller en stor rolle for C More i Danmark. Vi har gode relationer til Nuuday, Allente, Norlys, Waoo og Altibox via samarbejde som går mange år tilbage. Og seneste partnerskab er med Coop, hvor C More er del af Coop Prime Madkonto. Vi vil meget gerne i gang med flere partnerskaber, som sikrer at endnu flere får øjnene op for C More og glæde af vores fremragende indhold."
Streamingtjenesten er også i dag direkte tilgængelig som app på Android TV, Apple TV, Chromecast, Samsung Smart TV og PC.