Ligesom Samsung har TCL introduceret et TV, som kan rotere til lodret format. Det er skabt til en ny generation af seere, som er opvokset med lodrette skærme.
Et lodret TV
TCLs 'Smart Screen' lanceres til at starte med i hjemlandet Kina lidt senere på året. Her skal en 43-tommer version koste 4000 yuan, mens en 55-tommer version skal koste 5000 yuan. Det svarer til knap og nap det samme i danske kroner.

Kunne det fungere i Europa eller USA? Det er svært at vurdere, men Samsung og TCL hævder begge at have identificeret en gruppe forbrugere, primært Millennials-generationen, som ofte ser video i lodret format via bl.a. sociale medier.
Samsung lancerede 'The Sero' i april 2019 blot en måned efter, at Flatpanels publicerede en aprilsnar om emnet. TCL laver heller ikke sjov.

'Smart Screen' kan rotere imellem vandret og lodret format, hvilket skal sikre køberne fleksibilitet til også at kunne bruge skærmen til film og andet klassisk tv-indhold. Skærmen er baseret på et LCD-panel produceret af datterselskabet CSOT.
TCL er en blandt flere kinesiske TV-producenter, som har udvidet til Europa og USA i senere år. Indtil videre har produkterne ikke indeholdt særlig mange lokale elementer, men kineserne tager markedsandele, så det kan naturligvis ændre sig. Udover TCL har Hisense og Skyworth gjort sig gældende i Europa, mens Huawei og OnePlus begge er på vej ind på TV-markedet.