NBCUniversals streamingtjeneste lanceres i april 2020 (via The Verge) med en gratis reklamefinansieret version samt en betalingsversion uden reklamer.
Endnu en
Direktøren for NBCUniversal Steve Burke bekræfter, at den nye streamingtjeneste lanceres i april 2020 og at den skal bygges på samme platform som den britiske Now TV.
Ved lancering vil tjenesten være gratis, med reklamer, for NBC-kunder med en tv-pakke i USA samt for tv-kunder med Sky internationalt. Om tjenesten lanceres bredt internationalt i første omgang, er endnu ikke bekræftet. Mediet CNBC har tidligere berettet, at betalingsversionen skal koste omkring 13 dollars månedligt.
Comcast, som ejer NBCUniversal, har endnu ikke fremlagt et indholdskatalog, men har sagt, at The Office vil være inkluderet efter tv-serien trækkes fra Netflix. Der vil herudover være indhold fra andre studier såsom Sony, Discovery og Warner Bros. Den vil formentlig komme til at byde på live-sport senere hen.
Med datoen på plads står det nu klart, at 3 af de 4 tungeste spillere indenfor indholdsproduktion over de næste 7 måneder lancerer egne streamingtjenester. Ud over NBCUniversal, planlægger AT&T's WarnerMedia at lancere HBO Max i foråret 2020, mens Disney lancerer Disney+ d. 12. november 2019. Herudover lancerer Apple egen Apple TV+ streamingtjeneste til efteråret.
Navnet samt tekniske detaljer vedrørende platformssupport og billed/lydkvalitet afsløres først senere.

- Kilde: The Verge, CNBC, Keshav Jha