Viaplay lancerer brugerprofiler, så husstandens seere får en mere personlig oplevelse. Det giver samtidig forældre større kontrol over indholdet, som børn præsenteres for.
En efterspurgt funktion
Viaplay har arbejdet på at udvikle brugerprofiler siden maj og funktionaliteten er gradvist blevet rullet ud. Fra denne uge har alle Viaplay-brugere mulighed for at oprette brugerprofiler, oplyses det.
Selskabet siger, at det har været en efterspurgt funktion. Konkurrenten Netflix introducerede brugerprofiler i sommeren 2013.
- "Individulle profiler giver en mere personlig oplevelse på Viaplay, eftersom indhold og anbefalinger er baseret på den enkeltes smag. Jeg er virkelig glad og stolt over, at Viaplay endelig kan tilbyde denne funktion til vores brugere. Der har længe været efterspørgsel på den funktionalitet, og jeg ved, at der er mange familier derude, der glæder sig over, at de nu kan få adskilte profiler," fortæller Flemming Fjeldgaard, Head of Viaplay, Danmark.

Viaplay forklarer, at der er mulighed for at oprette en særskilt børneprofil, som kun indeholder serier og film, der er velegnede til børn. Det giver forældre mere kontrol over, hvad "deres børn ser og ikke ser". Profiler er samtidig et led i en strategi om at give brugere en mere personlig oplevelse på Viaplay.
Der kan oprettes op til seks brugerprofiler og der kan vælges imellem 25 forskellige symboler.