Flere danskere søger mod DRs streamingtjeneste, der i årets første kvartal for første gang serverede mere end 5 mia. minutters indhold.
Rekord på DRTV
Danskerne er tilsyneladende begejstrede for DRs streamingtjeneste DRTV, hvor de kan se indholdet uden at være bundet til en fast tidsplan. I årets første kvartal blev der serveret mere end 5 mia. minutters indhold, oplyser DR Medieforskning.
- "I årets første kvartal så brugerne for første gang mere end 5.000.000.000 minutters indhold på DRTV. Det svarer til, at hver dansker i gennemsnit så 10 minutters indhold fra DR på DRTV hver dag", oplyser DR Medieforskning.
Det er ny rekord og en stigning i forhold til første kvartal af 2018, hvor der på DRTV blev streamet 4,5 mia. minutters tv, hvilket svarer til, at hver dansker i gennemsnit streamede 9 minutters tv fra tjenesten.
Tendensen med at flere seere rykker fra tv-distributørernes kanaler mod DRTV vil sandsynligvis fortsætte. DR arbejder på en relancering af DRTV med en opfrisket brugerflade og ny teknik. Et af tiltagene på indholdssiden bliver DR2+. Public service-udbyderen meldte også for nylig ud, at dagens programmer på DR-kanalerne fremover kan streames fra morgenstunden på DRTV. Tjenesten skal fremover være "hovedindgang" til DR.
Det mest sete program på DRTV i årets første kvartal var første afsnit af dokumentaren Leaving Neverland. Afsnittet, som blev frigivet i marts, blev set af over 500.000 seere på DRTV i første kvartal.
- Kilde: DR Medieforskning