Det er ikke kun Disney, der pusler med en ny streamingtjeneste. Walmart arbejder angiveligt på at lancere en abonnementstjeneste, der skal konkurrere direkte med Amazon, Netflix og andre. Tjenesten lanceres måske allerede i 4. kvartal i år, ifølge Variety.
Under Vudu-navnet
Walmart konkurrerer allerede med Apple iTunes og Amazons filmbutik via filmtjenesten Vudu, som butikskæden opkøbte i 2010. På Vudu – som endnu ikke har aktiviteter i Norden – kan film købes og lejes enkeltvis.
Samme datterselskab udvikler en abonnementstjeneste i stil med Netflix, fortæller kilder til Variety. Abonnementstjenesten skal angiveligt tilbydes under samme Vudu-brand. Den skal byde på film, tv-serier og egenproduktioner, men kilden kommer ikke nærmere ind på, hvad kataloget vil dække over.

Sidste år tilføjede Walmart muligheden for at se udvalgte film gratis på Vudu. De finansieres af reklamer under afspilning.
Selskabet overvejede angiveligt at lancere streamingtjenesten allerede i starten fa 2017. Kilderne, som Variety har talt med, fortæller, at planen nu er at lancere tjenesten i 4. kvartal i år, men understreger, at planerne kan ændre sig igen.
Walmart vil givetvis, til at starte med, fokusere på de regioner, hvor Vudu allerede er tilgængelig, hvorfor Norden sandsynligvis ikke står først i køen. Selskabet sigter angiveligt mod en pris på 8 dollars om måneden.
- Kilde: Variety.