Tv-skærmen med det let tilbagelænede udtryk og den rektangulære form, som er blevet kaldt et moderne designikon fra Bang & Olufsen, udgår med BeoVision 14.
Design fra BeoVision 10, 11 og 14
Designet blev introduceret i 2009 med BeoVision 10, der hurtigt blev en salgssucces. Der kom sidenhen en teknisk opfrisket version af skærmen i form af BeoVision 11 samt BeoVision 14 med 4K-opløsning og Android indbygget.
Skærmen har været rost i Danmark og udland. Den er fra flere sider blevet kaldt et dansk designikon. Efter 9 år på markedet – den længste periode siden B&O introducerede fladskærme – begynder selskabet at udfase designet. Den sidste udgave i form af BeoVision 14, der blev solgt med egetræslameller, nåede at være på markedet i lidt over 2 år.
- ”Det er korrekt at vi faser BeoVision 14 ud, men den kan stadig købes i butikkerne,” oplyser B&O i et skriftligt svar til Flatpanels

Til sammenligning nåede selskabets BeoVision 7 – en anden populær tv-model fra nyere tid – at være på markedet i omtrent 8 år. I den periode blev der lanceret adskillige varianter af skærmen i formater fra 32 til 55 tommer, men BeoVision 7 navnet bestod.
Når de resterende BeoVision 14 modeller har forladt lageret, vil Bang & Olufsen sælge i alt tre tv-modeller: BeoVision Avant NG, Horizon og Eclipse. Priserne starter fra 23.495 kroner for en 40” skærm.