Sony, Panasonic og nu Toshiba. Alle tre traditionsrige japanske selskaber har søgt hjælp hos LG.Display for at realisere OLED-tv efter at have forsket i teknologien i eget hus. Toshibas OLED-tv vil dog indtil videre kun være tilgængeligt i Japan.
Toshiba OLED-tv
Der var engang, hvor japanske selskaber sad tungt på tv-markedet. Sony, Sharp, Panasonic, Toshiba og Hitachi producerede alle tv-paneler under eget tag, hvilket betød, at de også kunne styre retningen på markedet. Det var lige indtil koreanske Samsung og LG meldte sig på banen.
Toshiba er det seneste selskab, som har valgt at søge hjælp udefra og indkøbe OLED-paneler fra LG.Display. Toshiba forskede ellers i en årrække i OLED og andre skærmteknologier såsom SED. De blev aldrig i stand til at masseproducere skærmene.
I Japan vil Toshiba sælge OLED-skærmen i 55 og 65” til hhv. 700.000 og 900.000 Yen, hvilket svarer nogenlunde til priserne på LGs ditto. Toshibas OLED-tv bliver indtil videre kun tilgængeligt i Japan.

Rettigheder solgt fra i Europa & USA
Den traditionsrige japanske producent har solgt rettighederne til at sælge tv-skærme med Toshiba-logoet på rammen til taiwanske Compal Electronics i USA og tyrkiske Vestel i Europa. Ingen af disse har annonceret planer om at lancere OLED-tv under Toshiba-fanen. Det er uklart, hvor meget samarbejde der er med det japanske kontor.
En af de få tilbageværende producenter, som endnu ikke sælger OLED-tv, er Samsung. Selskabet forsøgte at etablere en masseproduktion for nogle år tilbage, men måtte droppe planerne pga. for mange defekte eksemplarer.
På trods af, at LG.Display er alene om at masseproducere OLED-panelerne i tv-format, har selskabet formået at få flere af de største producenter til at støtte op om projektet. Det har bidraget til at give den nye skærmteknologi stærkt momentum.