Netflix tilføjede i seneste kvartal flere seere end nogensinde før
Netflix’s vækst er på himmelflugt. I fjerde kvartal 2016 fik tjenesten tilgang af over 7 mio. nye kunder og runder snart 100 mio i alt. I 2017 skal der spenderes 42 mia. kroner på indhold og knap 7 mia. på teknisk udvikling.Rekordernes kvartal
Netflix har lige så mange streaming-kunder, som hele musikindustrien har tilsammen, ifølge IFPI. Det er en spøjs sammenligning, men det siger lidt om hvor stor en spiller Netflix er blevet.
4. kvartal 2016 var generelt rekordernes kvartal for Netflix og peger på, at væksten er accellererende.
For at sætte tingene lidt i relief har vi lavet en lille liste:
Netflix træder ind i ny fase
En markant satsning på spillefilm kræver helt andre budgetter end hvad Netflix hidtil har opereret med. Som kunde kan man naturligvis frygte, at det vil sende abonnementsprisen i vejret. Det ligger imidlertid ikke i kortene på den korte bane.- “We don't have any plans for any near-term changes,” siger Reed Hastings, Netflix CEO.
Kvartalet markerer den 10-års fødselsdags for Netflix’s streamingtjeneste og selskabet konstaterer, at “Internet video is a global phenomenon”.
- “The next decade will be even more amazing and tumultuous as internet TV supplants linear TV, and as we strive to remain a leader,” skriver Netflix i forbindelse med regnskabsfremlæggelsen.
2017 vil give os den første indikation af om streamingkæmpen kan gøre sig gældende indenfor spillefilm. Der er i hvert fald adskillige store titler på plakaten.