Canal Digital Satellit reorganiserer så de fremover bliver en samlet nordisk organisation. Det skal hjælpe med at realisere ambitionerne på et tv-marked, som er under hastig forandring, drevet af bl.a. streaming og apps.
En nordisk sammenlægning
Canal Digital har hidtil været opdelt i separate selskaber for hvert af de nordiske lande, men fra i morgen slår de sig sammen under en fælles nordisk organisation.
Det bliver med ny direktør i form af Ragnar Kårhus, som erstatter den danske og norske direktør. Direktøren for Sverige og Finland indtræder i en anden rolle i 6 måneder, hvorefter han siger farvel.
- ”Vi tror, der er flere ligheder end forskelle mellem TV-seerne i de nordiske lande. Vores kunder ser TV på en anden måde i dag, end de gjorde tidligere. For at kunne tilbyde dem det bedste TV- og underholdningsprodukt, også i fremtiden, har vi etableret en samlet nordisk organisation med kompetente og tværfaglige lokale teams, som skal sikre lokal eksekvering”, siger Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Canal Digital.

Flere nordiske satsninger
Canal Digital er ikke det eneste selskab, som har nordiske ambitioner. I takt med at streaming og apps muliggør, at bl.a. amerikanske underholdningsselskaber kan gå direkte til kunderne, ændres tv-markedet hastigt. Både Netflix og HBO har fået godt fat i det nordiske marked.
TDC har opkøbt det norske kabel-tv-selskab Get med mål om at lave en nordisk tv-platform. Også Blockbuster skal være nordisk. Discovery, der ejer SBS, har europæiske ambitioner igennem apps såsom Dplay og Eurosport.
En af ændringerne bliver, at TV3+ bliver tilgængelig for Canal Digital fra 1. januar 2017. Hvad ændringerne ellers vil betyde, er Canal Digital ikke klar til at kommentere på endnu. Det nye, nordiske selskab vil være operationelt fra i morgen den 26. oktober 2016.