Udviklere vil fra i dag kunne udgive apps og spil, der koster penge, på LG’s webOS Smart TV i ”over 200 lande med understøttelse af mere end 140 forskellige betalingsmetoder”. LG tror på, at det vil gøre webOS til en endnu mere attraktiv og global tv-platform.
Betalte apps på LG webOS
Det har hidtil været muligt at tage betaling for apps på LG’s webOS på nogle ganske få markeder, men hvis udviklere ikke kan frigive apps og spil bredt på tværs af lande, lægger det selvsagt en dæmper på begejstringen og antallet af nye apps.
Fra og med i dag bliver det muligt for udviklere at tage betaling for apps og spil på LG’s webOS Smart TV i hele verden, med ét slag. LG siger, at betalte apps kan frigives i ”over 200 lande med understøttelse af mere end 140 forskellige betalingsmetoder”. Der er 196 officielle lande i verden.
- “By collaborating with Paymentwall, we’re able to evolve the smart TV purchasing experience on the LG webOS platform much faster than if we had worked alone,” sagde Brian Kwon, CEO hos LG Home Entertainment. “This partnership is another example of how LG’s collaborative effort has elevated us into one of the leaders in the global smart TV industry.”

I app-butikken på dit webOS TV kan du fremover indtaste kreditkortnummer. LG tilføjer, at webOS også vil tilbyde, at man kan betale for tv-apps via sin PC, tablet eller smartphone ved brug af bl.a. QR-koder.
webOS er som bekendt LG’s tv-platform. Den blev introduceret i 2014 og er sidenhen blevet implementeret på de fleste tv-skærme fra LG i 2014, 2015 og 2016. webOS er i dag nået til version 3.0, men kun dette års modeller kan køre den seneste softwareversion.
Konkurrerende tv-platforme fra bl.a. Apple (tvOS) og Google (Android TV) tilbyder ligeledes, at udviklere kan frigive betalte såvel som gratis apps.