LG’s OLED-teknologi er i disse år ved at revolutionere tv-branchen og Bang & Olufsen anerkender, at det er fremtiden. B&O har i dag udsendt en selskabsmeddelelse, hvori det bekræftes, at de lancerer deres første OLED-tv i 2017 igennem et strategisk partnerskab med LG.
Første B&O OLED-tv i 2017
Det strategiske partnerskab med LG Electronics skal sikre, at Bang & Olufsen kan holde sig i front på tv-markedet. B&O siger, at de vil ”fokusere på sine unikke kompetencer inden for design, akustik og smart home-integration inden for TV-udvikling, og kombinere dette med LGs førerposition inden for OLED-teknologi”.
- ”Partnerskabet med LG vil gøre det muligt for Bang & Olufsen fortsat at være med helt fremme inden for innovation af TV - en kategori, der i øjeblikket undergår store forandringer, og som er særdeles vigtig for Bang & Olufsen. Partnerskabet vil adressere Bang & Olufsens hovedudfordringer relateret til skala og kompleksitet”, siger CEO Tue Mantoni.
Det første resultat af partnerskabet bliver lanceringen af et Bang & Olufsen OLED-tv i 2017. Mere præcist bliver det ikke indtil videre, men den danske producent tilføjer, at partnerskabet omfatter ”samarbejde på andre områder såsom licens og aktiviteter relateret til salg af andre produkter”.
Det lyder som om, at LG vil deltage tidligere i masseproduktionsfasen af B&O's skærme end andre partnere hidtil. Aftalen har et årligt besparelsespotentiale på DKK 150-200 millioner, når det er fuldt implementeret over de næste tre år, skriver B&O.

Opkøb af B&O stadig aktuelt
Bang & Olufsen oplyser i samme selskabsmeddelelse, at de fortsat er i dialog om at sælge selskabet, som det blev meldt ud i slutningen af 2015.
De skriver, at ”der fortsat pågår dialog med én potentiel byder, som muligvis vil føre til et købstilbud på hele eller dele af den udstedte aktiekapital iBang & Olufsen.”
Der er dog ikke indgået nogen bindende aftale og det er ikke sikkert, at Bang & Olufsen underskriver aftalen.