TP Vision, der i dag står bag Philips’ tv-skærme, hæver ambitionsniveauet og erklærer, at de vil være nummer 1 på salget af tv-skærme i Europa.
Fire fokusområder
Philips var engang ledende på tv-markedet i Europa, men over de seneste år er de faldet længere tilbage i regnskabet. Nu går selskabet i offensiven overfor især de koreanske producenter Samsung og LG.
- “We will be number one again in Europe” sagde David Kou, TP Vision General Manager, med reference til tv-markedet, da Philips i dag åbnede deres lancerings-event for 2016 i Bruxelles.

David Kou ville ikke angive en konkret tidsramme ud over at sige “very soon”. Han inviterer pressen til en opdatering på deres fremgang allerede næste år.
Det skal igennem fire fokusområder:
1. European Premium Craftsmanship
2. Picture Quality
3. Android TV
4. Sound Solutions
Kou pointerer, at Philips allerede oplever markant fremgang på flere markeder. I Kina er Philips den største udenlandske tv-producent og er på kort tid gået fra plads 14 til 8 på salgslisten, kun overgået af 7 lokale, kinesiske producenter. I den sydøstasiatiske region er Philips nu den største tv-producent.
Philips præsenterer senere i dag deres nye produkter for 2016.