LG havde allerede planlagt at investere betydelige summer i OLED-skærmteknologi, men selskabet hæver nu ambitionsniveauet betydeligt. Der skal investeres knap 57 milliarder kroner i OLED frem til 2018, meddeler selskabet i dag.
TV, ure og andre produkter
LG tror ikke på, at LCD-teknologi vil spille nogen stor rolle i fremtiden, så de satser helhjertet på OLED i konkurrencen med lokale, japanske and kinesiske virksomheder. OLED er en ny type skærmteknologi, som kan bruges til at skabe bl.a. papirtynde, bøjelige skærme, hvilket LG tror på kan blive en ”game changer”.
- "We never underestimate the rise of Chinese rivals. They are scary as they receive huge support from their government. But we still have competitiveness," sagde Han Sang-beom, chef for LG Display.
På en pressekonference i Seoul i dag, meddelte LG, at deres skærm-afdeling, LG Display, vil investere 10 billioner Won, hvilket svarer til knap 57 milliarder danske kroner, i OLED-teknologi. Det er en stor opjustering i forhold til LG’s tidligere planer. Der skal satses på tv-skærme, ”wearables” såsom ure samt skilte og bil-relaterede produkter. OLED-teknologi kan også bruges til belysning.

Det sydkoreanske selskab bekræftede for nyligt, at deres næste store fabrik til bøjelige OLED-skærme vil stå klar i 2017.
LG lancerede også for nylig nye 4K OLED-skærme og i næste måned på IFA-messen præsenteres billigere OLED-tv. LG’s OLED-paneler anvendes desuden i andre eksisterende produkter, såsom Apple Watch.
- Kilde: LG via Yonhap