Den danske succeshistorie Libratone er solgt for et trecifret millionbeløb til en asiatisk investorgruppe. Nu skal Libratone gøres global og desuden fokusere på tv-lyd og hovedtelefoner. Det skriver EPN.
Libratone er solgt og vil udvide
Libratone kom til i 2009 og har med raketfart opbygget et solidt brand baseret på trådløse højttalere; først til Apple-enheder og senere også til Android. Nu er der kommet nye investorer bag og virksomheden skal gøres global. De er netop gået ind i Kina.

- ”I dag sælger vi højttalere, som primært skal bruges i hjemmet. Vi kommer til at brede os ud over andre kategorier, som for eksempel hovedtelefoner og tv-lyd. Der er en hel række kategorier, hvor vi i dag ikke er en spiller, men som vi vil satse på i fremtiden,” siger Tommy Andersen til epn.dk
Salget giver flere ressourcer og de skal blandt andet bruges til at udvide til tv-lyd og hovedtelefoner. Hvad ”tv-lyd” præcist indebærer, præciseres ikke, men Libratone sælger allerede i dag en stor soundbar-agtig højttaler til bl.a. tv-skærme kaldet Lounge.
Libratone’s højttalere virker også trådløst sammen med Apple TV, når man ser film på f.eks. Netflix og iTunes.
- ”Ambitionen er at blive et førende audiobrand på verdensplan. Det er det, som hele salget handler om,” siger Tommy Andersen.
Hvad salgsprisen præcist lyder på, vides ikke, men den er "pænt trecifret".
- Kilde: EPN