Viaplay har i dag sendt interessante tal ud for streamingmarkedet i Danmark, der er vokset markant siden 2012. Viaplay melder, at det fortrinsvis er de unge som streamer. De oplever 118 % vækst i forhold til 2. halvår 2012.
118 % vækst i Viaplay på ½ år
Det er sjældent streamingtjenesterne vil dele tal med pressen, men i dag deler Viaplay lidt med os. De fortæller, at streaming af både tv, sport og film hitter i Danmark. Det er specielt de unge på under 30 år, som har taget streaming til sig. Brugerne på Viaplay ser i gennemsnit 6 timers tv, film eller sport på Viaplay om ugen.

Aldersfordeling på Viaplay
- ”De traditionelle TV-kanaler har i mange år haft svært ved at tiltrække unge seere, men friheden ved streaming, hvor man kan se film, tv og sport uafhængig af tid og sted, tiltaler i den grad de danske unge og deres måde at forbruge medier på”, fortæller Bo Bergstedt, der er dansk landechef for Viaplay.
Viaplay fortæller også, at antallet af streams på Viaplay er øget 118 % i første halvår af 2013 sammenlignet med 2. halvår 2012. TDC/YouSee fortalte for nylig i deres kvartalsregnskab, at de for første gang oplevede et fald i antallet af streams i 2. kvartal 2013.
Viaplay var den første store spiller på streamingmarkedet, hvorefter Netflix, HBO og YouBio kom til i slutningen af 2012. Viaplay fortæller ikke, hvor mange kunder de har i alt, men det har tidligere været estimeret, at Netflix har næsten 600.000 danske kunder og at Viaplay har 184.000. HBO og YouBio er derimod ikke kommet godt fra start, peger en del på.
Prøv Viaplay gratis i en måned uden binding.