Bang & Olufsen tilbage på sporet
Bang & Olufsen fremlagde årsregnskab i går og er tilbage på sporet. Regnskabet viser en fremgang på både omsætning og indtjening i første regnskabsår under den nye direktør, Tue Mantoni. Bang & Olufsen forventer tocifret omsætningsvækst næste år baseret på bl.a. nye B&O Play-produkter.B&O er på vej tilbage
Danske Bang & Olufsen arbejder stadig på at nå tidligere tiders højder, og arbejdet er begyndt at bære frugt. I det netop afsluttet 2011/2012-regnskabsår præsenterede B&O en omsætning på 3.008 millioner kroner og et overskud før skat på 104 millioner kroner. Det kan sammenlignes med en omsætning på 2.867 millioner kroner og et overskud før skat på 40 millioner kroner året før.B&O har senest lanceret et nyt B&O Play subbrand og det kastede BeoPlay V1 fladskærmen samt BeoPlay A3 og BeoPlay A8 lydsystemerne af sig i fjerde kvartal.
Første regnskabsår under den nye topchef, Tue Mantoni, viser flot fremgangBang & Olufsen ser også positivt på fremtiden. I næste år forventes en tocifret omsætningsvækst; således en fremgang på minimum 300 millioner kroner, drevet af ”Leaner, Faster, Stronger”-strategien. Der er også lanceret en onlinebutik på www.beoplay.com. Der forventes stadig trange kår i Europa, men B&O er på vej ind på nye markeder såsom Kina. Bang & Olufsen nævner i øvrigt, at der er forberedt en stærk innovationspipeline indenfor B&O Play-subbrandet.
Bang & Olufsen er tilbage på vækstsporet. B&O Play er med til at drive udviklingen