TPV ejer nu retten til Philips TV-brand
Philips annoncerede tilbage i april 2011, at de havde solgt deres TV-aktiviteter til TPV Technology fra Hong Kong. Fra og med 2. april har TPV Technology nu fuld kontrol over Philips Tv-skærme og Tv-brandet.TPV overtager herfra
Philips har gennem flere år kæmpet med underskud på deres salg af Tv-skærme, og sidste år valgte Philips derfor at sælge deres Tv-aktiviteter fra. I november 2011 kom detaljerne på plads, og i går, d. 2. april overtog TPV Technology fuld kontrol.TPV vil være ansvarlig for design, produktion, distribution, markedsføring og salg af Philips-brandede fladskærms-Tv. Der er oprettet et joint venture selskab, kaldet TP Vision, hvor Philips ejer 30 % (af hensyn til royalties), men moderselskabet, hollandske Royal Philips, har nu endegyldigt overdraget deres Tv-forretning og styringen af denne. - “TP Vision will continue to bring the high level of innovation consumers expect from a Philips TV. Our recently launched 2012 series have everything to enjoy the world of digital content delivered via broadcasting and the Web. We believe in creating products that touch the human senses and are within reach of all consumers in the markets we operate in" siger TP Vision direktør Maarten de Vries. Alle de 3300 medarbejdere fra Philips vil blive ført over i det nye TP Vision-selskab. Philips 2012-fladskærme er allerede blevet annonceret her i overgangsfasen, men på den lange bane forventes det, at Hong Kong-baserede TPV vil ændre strategi for at nå status som ”en Tv-producent i top-3”, hvilket er den officielle målsætning.
En af de nye 2012-fladskærme fra Philips