Sony vil foretage store ændringer i TV-afdeling
Selvom Sony har haft fin salgssucces med deres seneste Bravia-fladskærme, har de haft svært ved at omdanne salget til et overskud. Derfor bebuder Sony markante ændringer i deres TV-division. Planen vil blive fremlagt senere i denne måden og Sony holder alle muligheder åbne.Sonys TV står foran store ændringer
Tv-branchen er hård. De gamle japanske producenter oplever til stadighed stigende konkurrence fra nye sydkoreanske spillere såsom LG og Samsung, der begge på få år har oplevet massiv vækst. Sony præsenterede i 2010 en ny retning for deres fladskærms-TV og satte fokus på internet-funktionalitet og i særdeleshed 3D. Dette har dog tydeligvis ikke haft den ønskede effekt, og Sony har netop nedjusteret deres salgsprognose af fladskærms-TV til 22 millioner; ned fra tidligere 27 millioner. Samtidig forventer Sony et stort minus på bundlinjen, når de fremlægger årsregnskab.Sony ser sig derfor nødsaget til at foretage en komplet revision af deres TV-afdeling. Senere i august vil Sony fremlægge en konkret plan for, hvordan man igen kan komme til at tjene penge på salg af fladskærme. Ifølge Sonys topfolk holdes alle muligheder åbne. Der peges blandt andet på samarbejde med andre producenter og en ny strategi for produktion af TV-komponenter. ”Selvom vi endnu ikke har besluttet, hvordan vi skal annoncere planerne, vil de blive implementeret omgående” udtaler Sony til den japanske avis Nikkei. Ifølge Reuters vil Sony fokusere på at sælge færre TV, men med højere avance. Sony har tidligere fulgt en sådan strategi, og vælger Sony at følge den sti igen, kan det betyde et farvel til de billige Sony-fladskærme, der i dag sælges i varehuse og som udsalgsvarer. FlatpanelsDK følger naturligvis sagen og vender tilbage med mere information, når Sony fremlægger sin plan. - Kilde: Nikkei / Reuters
Sony vil angiveligt droppe de billigste TV-modeller og satse på færre og mere eksklusive fladskærms-TV


