Samtlige producenter lancerede 3DTV i 2010, men den store succes udeblev. I 2011 håber producenterne at se et stigende salg af 3D-fladskærme drevet af lavere priser og langt flere 3D Blu-ray film og 3D-spil i butikkerne. Samsung planlægger at sælge 10 millioner 3DTV, mens LG planlægger 5 millioner.
2011: Året for 3DTV?
Vi så mange nye 3D fladskærms-TV i 2010, men manglen på 3D-film og 3D-spil satte en stopper for festen. I 2011 forventes langt flere 3D-spil og 3D-film i butikkerne.

Samsung 3DTV
På baggrund af dette, har Samsung øget deres salgsprognose til 10 millioner 3D-fladskærme i 2011. Det er et godt stykke over salget på cirka 2 millioner i 2010. LG planlægger at sælge 5 millioner 3DTV i 2011.
Det interessante aspekt ligger ikke mindst i Samsungs aggressive forventninger, idet Samsung udelukkende producerer fladskærme med den aktive 3D-teknologi. LG har på den anden side planer om at sælge både aktive og passive 3D-fladskærme, hvor sidstnævnte ofte omtales som ”3D til masserne”, pga. de langt billigere 3D-briller.
Vi har allerede set de fleste af producenternes 2011 produkter og der er ikke mindst udsigt til betydeligt flere 3D-modeller og langt billigere 3D-fladskærme i både store og små tommestørrelser.
Det er stadig uklart, om salgsprognoserne bygger på en forventning om højere efterspørgsel blandt forbrugerne, eller blot det faktum, at 3D er integreret i stort set alle mid-end til high-end fladskærme i 2011.