Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonPhilips lancerer Aurea - FlatpanelsDK

Philips lancerer Aurea

22 Aug 2007 | Philips |

Philips afslører Aurea. Den nyeste og ultimative manifestation af Philips’ innovative Ambilight™-teknologi. Aurea bringer lys og farver til live på en hidtil uset, særdeles visuel, tankevækkende og toneangivende måde, der drager tv-seeren ind i en følelsesmæssig oplevelse, som kun Ambilight tilbyder. Aurea markerer en afsked med dén tv-verden, vi kender i dag. 

Philips’ nye Aurea-oplevelse forfører sanserne og bringer følelser, luksus og begær ind i den teknologiske verden. 

“Seduction by Light”, forført af lys, er kampagnens titel; en kampagne, Philips investerer 50 millioner euro (knapt 375 millioner kroner) i. Og for kraftfuldt at få den fulde Aurea-oplevelse, er kampagnen lavet i partnerskab med de få, der virkelig har forstået at beherske brugen af lys i film og modeverdenen. 

Modefotograf Vincent Peters, Alber Elbaz fra modehuset Lanvin og smykkedesigner Lorenz Baumer går sammen med filminstruktør Wong Kar Wai for at kreere en kampagne som benytter konceptet ”Seduction by light” som inspiration. 

Modefotografen Vincent Peters, berømt for sine fotografier i magasinet Vogue og for en række luksusbrands, bruger sit unikke talent som en forførisk kraft til at skabe fotografierne til Aurea-kampagnen. 

Med brug af den internationale topmodel Rianne Ten Haken udnyttes Vincent Peters’ ekspertise i at manipulere lys til farvefyldte, forføriske billeder af Aurea. En eksklusiv version af printkampagnen vil dukke op i september-udgaven af Vogue og magasinet Wallpaper. 

Highslide JS

Vincent Peters’ evne til at gøre stillbilleder levende gør ham oplagt til at illustrere Aureas tiltrækning. Som Vincent Peters siger: - Det er lyset, som skaber den følelsesmæssige adgang til dét, du betragter. Lyset er der altid, men ingen tænker på det. Lyset optræder som hovedpersonen og trækker dig ind i billedet. For yderligere at understrege Philips’ interesse i at lave en utraditionel, forførende kampagne, samarbejdes også med House of Lanvin. For at tilføre en fængslende modeattitude, er tøjet på billederne designet af Alber Elbaz for Lanvin. Alber Elbaz er kendt som én af verdens mest innovative modedesignere, og Time Magazine inkluderede ham i år på den årlige liste over verdens 100 mest indflydelsesrige mennesker. Fra September vil Aurea blive vist i Lanvin-butikkerne, hvor de føjer farve og lys til butikkerne. Smykkedesigneren Lorenz Baumer’s ekspertise er også inddraget. Den Paris-baserede designer har ry for karakteristiske smykker, som udstråler forførelse, og han er derfor et naturligt valg til designer af kampagnens smykker. Efter selv at have oplevet Aurea, siger Lorenz Baumer: - Aurea er fyldt med innovation, noget som alle kreative mennesker stræber efter. Og så snart du begynder at se noget på skærmen, bliver du fuldstændig opslugt af oplevelsen. For at vise en følelsesmæssig oplevelse langt over normal tv-titning, har Philips’ også involveret den kreative filminstruktør Wong Kar Wai, som vil lave en kortfilm inspireret af ”Seduction by light”. Den får verdenspremiere på forbrugerelektronikudstillingen IFA i Berlin 30. august. Indtil da kan du opleve mere på www.seductionbylight.com Philips Aurea linje af LCD-TV forventes at blive lanceret i 37, 42 og 47 tommer. Philips pressemeddelelse, red

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Hvorfor Apples 3D-format er bedre end 3D Blu-ray

29 Oct 2025 |

Tilbudsjagten er opgraderet – kig ind!

28 Oct 2025 |

Oversigt: YouSee pris-stigninger og indholdsændringer i 2026

28 Oct 2025 |

Branchen i opråb: Ureguleret AI er trussel mod dansk kultur

28 Oct 2025 |

Tidligere B&O-designer: Anklager mod Canvas holder ikke

27 Oct 2025 |

Færdig dansk serie fra 2024 endt i streaming-limbo

27 Oct 2025 |