9. apr 2013, 13:20
#184601
Har lige haft en rigtig DÅRLIG oplevelse med FONA.
Jeg ville inden for 14 dage ombytte en IKKE PLOMBERET fladskærm handlet i en fysisk butik til en større og dyre model efter at have konstateret at min gamle synshandicappede mor ikke kunne læse teksten alligevel.
Køb ALDRIG i den fysiske butik da du er DÅRLIGERE STILLET med din ombytnings og returret .
På net-butikken læner man sig op af de "gældende regler" for Net / onlinehandel og giver en retur /ombytningsret på ikke plomberede vare.
TÆNK DE VIL VÆRE BEKENDT at man kan læse på nettet hvordan reglerne er uden en henvisning til andre- og med mine øjne ringere betingelser for butikshandel. ?
I den fysiske butik ophøre " DE ER SÅ FLINKE HOS FONA" lige så snart du har kørt dankortet igennem.
Her klapper fælden når man har pakket varen ud.
Der gælder nemlig de regler der står på bagsiden af fakturaen vedr. ombytning/returret og at det skal være i ubrudt emballage.
Nuvel det forstår jeg godt når jeg læser det men at det skulle være DÅRLIGERE end ved nethandel forstår jeg ikke.
Og jeg mener FONA har et ETISK PROBLEM og er UPROFESIONELLE når de driver forretning på denne måde.
Hvis sælgeren i den fysiske butik ville RÅDE MIG RIGTIGT, havde han jo gjort opmærksom på den manglende retur/ombytningsret i forhold til nethandel.
Men omvendt ville han jo hurtigt gøre sig selv arbejdsløs, idet vi alle så ville handle på nettet
Efter at have forlangt at tale med BUTIKSBESTYREN om problemet blev jeg mødt af det mest HIMMELRÅBENDE dårlige argument om at han havde solgt det specifikke tv MED TAB siden januar måned. Han kunne oveni købet vise mig det hvis det var........!
PIS OG PAPIR og som om jeg kan BRUGE DET TIL NOGET .......i forhold til hvad. ?
Ja det ved jeg godt .....i forhold til den budgetterede fortjeneste.
Men TAB.!!!!....aldrig i livet....så var det jo bedre og lade være med at sælge det. !
Ydermere sagde han at hvis de tog mit ud pakkede tv retur ville han ikke kunne sælge det som nyt mere, og det var en FORRETNINGSPOLITIK at man IKKE SÆLGER BRUGT i Fona.
Fint det er jeg glad for medmindre man gør opmærksom på at det er en brugt vare !.......men så er det lige at jeg undre mig for på FONA´s netbutik kan man åbenbart GODT SÆLGE BRUGTE (returnerede) vare eller hvad ?
Ja jeg forstår ikke dette forretningskoncept
Hvad nu hvis det var et stereoanlæg eller et sæt højttalere jeg havde købt som ALLE audiofile godt ved skal prøvelyttes i det faktiske lokal før man ved om det "virker" for én ?
Ja så er man sgu nød til at høre det på hjemme adressen og det er jo lidt svært uden at pakke ud.
MIN oplevelse af FONA både fysisk butik og FONA kundeservice som jeg også har kontaktet er at de køre deres forretning lige INDEN FOR LOVENS RAMMER og så heller ikke mere.
MORAL OG ETIK eksistere ikke.
FANDENS OGSÅ....skulle have handlet i et af de store elektronikvarehuse i stedet hvor jeg ALDRIG har haft problemer af denne karakter.
Altid ombytning / returnering uden et løftet øjenbryn.
Jeg ville inden for 14 dage ombytte en IKKE PLOMBERET fladskærm handlet i en fysisk butik til en større og dyre model efter at have konstateret at min gamle synshandicappede mor ikke kunne læse teksten alligevel.
Køb ALDRIG i den fysiske butik da du er DÅRLIGERE STILLET med din ombytnings og returret .
På net-butikken læner man sig op af de "gældende regler" for Net / onlinehandel og giver en retur /ombytningsret på ikke plomberede vare.
TÆNK DE VIL VÆRE BEKENDT at man kan læse på nettet hvordan reglerne er uden en henvisning til andre- og med mine øjne ringere betingelser for butikshandel. ?
I den fysiske butik ophøre " DE ER SÅ FLINKE HOS FONA" lige så snart du har kørt dankortet igennem.
Her klapper fælden når man har pakket varen ud.
Der gælder nemlig de regler der står på bagsiden af fakturaen vedr. ombytning/returret og at det skal være i ubrudt emballage.
Nuvel det forstår jeg godt når jeg læser det men at det skulle være DÅRLIGERE end ved nethandel forstår jeg ikke.
Og jeg mener FONA har et ETISK PROBLEM og er UPROFESIONELLE når de driver forretning på denne måde.
Hvis sælgeren i den fysiske butik ville RÅDE MIG RIGTIGT, havde han jo gjort opmærksom på den manglende retur/ombytningsret i forhold til nethandel.
Men omvendt ville han jo hurtigt gøre sig selv arbejdsløs, idet vi alle så ville handle på nettet
Efter at have forlangt at tale med BUTIKSBESTYREN om problemet blev jeg mødt af det mest HIMMELRÅBENDE dårlige argument om at han havde solgt det specifikke tv MED TAB siden januar måned. Han kunne oveni købet vise mig det hvis det var........!
PIS OG PAPIR og som om jeg kan BRUGE DET TIL NOGET .......i forhold til hvad. ?
Ja det ved jeg godt .....i forhold til den budgetterede fortjeneste.
Men TAB.!!!!....aldrig i livet....så var det jo bedre og lade være med at sælge det. !
Ydermere sagde han at hvis de tog mit ud pakkede tv retur ville han ikke kunne sælge det som nyt mere, og det var en FORRETNINGSPOLITIK at man IKKE SÆLGER BRUGT i Fona.
Fint det er jeg glad for medmindre man gør opmærksom på at det er en brugt vare !.......men så er det lige at jeg undre mig for på FONA´s netbutik kan man åbenbart GODT SÆLGE BRUGTE (returnerede) vare eller hvad ?
Ja jeg forstår ikke dette forretningskoncept
Hvad nu hvis det var et stereoanlæg eller et sæt højttalere jeg havde købt som ALLE audiofile godt ved skal prøvelyttes i det faktiske lokal før man ved om det "virker" for én ?
Ja så er man sgu nød til at høre det på hjemme adressen og det er jo lidt svært uden at pakke ud.
MIN oplevelse af FONA både fysisk butik og FONA kundeservice som jeg også har kontaktet er at de køre deres forretning lige INDEN FOR LOVENS RAMMER og så heller ikke mere.
MORAL OG ETIK eksistere ikke.
FANDENS OGSÅ....skulle have handlet i et af de store elektronikvarehuse i stedet hvor jeg ALDRIG har haft problemer af denne karakter.
Altid ombytning / returnering uden et løftet øjenbryn.
Senest rettet af Fuksen 9. apr 2013, 17:23, rettet i alt 1 gang.