Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Graxtor
#17104
Hejsa

Jeg har kigget en del efter de nye c3030d modeller fra Toshiba. Og kan se at man kan få dem i Tyskland, men er der nogen der ved noget om hvornår man kan se dem i Danmark ? Det ville jo være rart at se det live inden man bestiller :)
Af David84
#17414
ER DER SLET INGEN SOM HAR HØRT NOGET OM DENNE MODEL?
Af JelleW
#17416
Man kan købe det ved Klausgarde.dk

Jeg tror nemlige også jeg skal have mig et.

Toshiba 32C3030D
Af Graxtor
#17417
JelleW skrev:Man kan købe det ved Klausgarde.dk

Jeg tror nemlige også jeg skal have mig et.

Toshiba 32C3030D
Ja det så jeg godt, men har hørt en del dårligt omkring den butik, omend det er lidt tid siden.. Nogen der ved om det er blevet bedere ?
Af ullum
#17419
Graxtor skrev:
JelleW skrev:Man kan købe det ved Klausgarde.dk

Jeg tror nemlige også jeg skal have mig et.

Toshiba 32C3030D
Ja det så jeg godt, men har hørt en del dårligt omkring den butik, omend det er lidt tid siden.. Nogen der ved om det er blevet bedere ?
Jeg ville personligt aldrig handle med den mand.

Du kan købe den ved www.digitalo.de til 769 euro + fragt ca. 50 euro = max. 6.200 kr.
Af JelleW
#17422
Jeg ville personligt aldrig handle med den mand.

Du kan købe den ved www.digitalo.de til 769 euro + fragt ca. 50 euro = max. 6.200 kr.
Jeg er bare ikke så vild med at købe i udlandet.
Så hvis det kan findes i en dansk butik, ville det jo bare være lækkert :)
Af ullum
#17423
JelleW skrev:
Jeg ville personligt aldrig handle med den mand.

Du kan købe den ved www.digitalo.de til 769 euro + fragt ca. 50 euro = max. 6.200 kr.
Jeg er bare ikke så vild med at købe i udlandet.
Så hvis det kan findes i en dansk butik, ville det jo bare være lækkert :)
Jeg vil være 1000% mere tryg ved at handle med en anerkendt tysk webshop end med klausgaarde - bare min holdning.
Af JelleW
#17426
Hvad synes folk ellers om det tv er det noget der er værd at bruge penge på eller skal man vælge et andet.

Er også lidt forelsket i LG's design. :p
Af BMF
#17447
Jeg har undersøgt markedet lidt, og ved også en smule om LCD tv, har da i hvert fald fået lidt undervisning i dem i et par år og solgt dem siden 1998....
Mit CRT tv brændte sammen i fredags, mandag bestilte jeg en 37C3030D hos Digitalo i Tyskland, jeg kunne have fået den leveret i morgen hvis det da ikke lige var fordi jeg ikke er hjemme der. Så nu må jeg væbne mig med tålmodighed helt til i overmorgen...
37" med levering koster omkring 7450,-, har læst lidt brugertest af det og snakket med Toshiba om det og lyder som et fornuftigt køb. Har dog endnu ikke fundet ud af om den indbyggede DVB-T understøtter danske undertekster.... Men regner kraftigt med det
Af JelleW
#17466
BMF skrev:Jeg har undersøgt markedet lidt, og ved også en smule om LCD tv, har da i hvert fald fået lidt undervisning i dem i et par år og solgt dem siden 1998....
Mit CRT tv brændte sammen i fredags, mandag bestilte jeg en 37C3030D hos Digitalo i Tyskland, jeg kunne have fået den leveret i morgen hvis det da ikke lige var fordi jeg ikke er hjemme der. Så nu må jeg væbne mig med tålmodighed helt til i overmorgen...
37" med levering koster omkring 7450,-, har læst lidt brugertest af det og snakket med Toshiba om det og lyder som et fornuftigt køb. Har dog endnu ikke fundet ud af om den indbyggede DVB-T understøtter danske undertekster.... Men regner kraftigt med det
Skriv lige når du har fået det, vil meget gerne høre din mening.
Af sharders
#17480
Jeg overvejer også lidt at købe dette TV, men jeg synes der er mange modeller der hedder næsten det samme men med forskellige priser. Hvad er forskellen på de forskellige TV i Toshibas nye serie, og hvilken et skal man vælge?
Forudsat, at du har gjort dig bekendt med forskellen mellem lcd og plasma og er tryg ved Toshibas nye modeller, er det egentlig enkelt.
1. Afstanden til skærmen. Er der mindre end 3-4 m. skal du tænke dig godt om inden du køber 37" eller større.
2. Lakeringen. Ifølge Toshibas hjemmeside er 3000P lakeret i titan/sølv og 3001 i sort/sølv. Ifølge de fleste forhandlere forholder det sig omvendt... Ellers er de identiske.
3. 3030D er inkl. digital DVB-T tuner. Denne har du kun brug for såfremt du benytter stueantenne. I Danmark begrænser dette kanaludbuddet til DR1, DR2 og TV2. Bruger du parabol eller kabel-tv skal du alligevel investere i en digital boks af typen DVB-S1/S2 eller DVB-C.
Der er altid mulighed for at benytte den indbyggede analoge tuner (men hvorfor ikke udnytte muligheden for bedre billed- og lydkvalitet og ægte 16:9 format).

Derfor vil mit råd være at gå efter størrelsen på skærmen og lakeringen. De fleste vil ikke have brug for DVB-T tuneren.

Skærmene fås ved www.hardwareversand.de til ca. kr. 5000,- for 32" og ca. kr. 7000,- for 37" inkl. forsendelse. -Og ja, det er både hurtigt og sikkert at handle over nettet. :)
Af michaelizzle
#17489
ullum skrev: Jeg vil være 1000% mere tryg ved at handle med en anerkendt tysk webshop end med klausgaarde - bare min holdning.
Men hvad så hvis apparatet viser sig at gå i stykker om lad os sige 1½ år.. eller 4mdr for den sags skyld!.

Hvordan skal man så forholde sig til dette, eks. ved digitalo eller hardwareversand? Man opnår vel ikke samme "rettigheder" som hvis man købte det i en DK butik??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13