Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedr√łrer modtagelse af tv-signaler
Af thorber
#185066 Jeg har Yousee og en Yousee HD-Boks. P√• boksen er der ingen problemer med at finde mine kanaler. Det er der s√•dan set heller ikke p√• mine TV, n√•r jeg k√łrer uden om boksen.
Jeg kan dog ikke finde DR1-HD p√• nogle af mine TV, n√•r jeg k√łrer uden om boksen. Alle de andre kanaler er der ikke nogen problemer med at finde.
Jeg har TV i stuen og i soveværelset, og de opfylder alle krav til at modtage digitale HD kanaler.
Nogen der ved hvad der går galt?
Af janbau
#185067 Min far har haft selv samme problem og han g√•r i panik ! og ringer til mig , DrHd har han til tider haft problemer med flere gange ogs√• f√łr den sene oml√¶gning af kanaler og kunne godt se at signalet p√• lige denne kanal var lavere end andre kanaler s√• den forsvandt til tider . Men s√• slog han bare over p√• sd udgaven .
Vi havde enda skiftet kabel og stik men efter oml√¶gningen kunne han ikke finde Dr 1 nogle steder s√• han ringede igen . Jeg havde dog ikke tid s√• han kontaktede en ven som hjalp med at opdatere de nye oml√¶gninger men Dr1-Hd kom stadig ikke frem . Hun sagde s√• at de selv havde oplevet det samme s√• de havde en mont√łr ude for at l√łse problemet og det var signalet det var gal med .

S√• i fredags havde min far s√• bes√łg af en mont√łr ( Dog lidt imod min anbefaling da det jo kan blive en dyr forn√łjelse ) Det vidste sig at det kabel som var imellem Stikket og tvet havde f√•et et lille Kn√¶k ? . Og signalet ind til stikket var ok s√• han skiftede s√• kablet ud med en ny og nu spiller det bare . Han fik s√• ogs√• nogle andre kanaler frem . Det p√•g√¶ldende stik som vi havde skiftet i sin tid m√• jo m√•ske have haft et kn√¶k ? . Jeg har ikke v√¶ret derude efter han har f√•et skiftet kablet af en mont√łr men er da lidt ked af hvis han nu f√•r en stor regning . Men han kan bare ikke have n√•r han ikke kan se Tv han g√•r helt i panik . !!!

S√• det var en lang forklaring s√• m√•ske du skulle f√• set dine kabler igennem ? . Da yousee signal p√• visse kanaler er meget f√łlsomt .
Af thorber
#185069 Hej janbau

Jeg har for ikke s√• l√¶nge siden haft en tekniker ude (dog f√łr problemet med DR1-HD), og hans m√•linger viste fin forbindelse i mine kabler, s√• jeg tror desv√¶rre ikke det er det der er problemet.
Jeg er også ret sikker på at mine kabler/stik er i orden.
Brugeravatar
Af Bent odense
thorber skrev:Hej janbau

Jeg har for ikke s√• l√¶nge siden haft en tekniker ude (dog f√łr problemet med DR1-HD), og hans m√•linger viste fin forbindelse i mine kabler, s√• jeg tror desv√¶rre ikke det er det der er problemet.
Jeg er også ret sikker på at mine kabler/stik er i orden.

http://digitalt.tv/antennekabel-kvalitet-raad/

De f√łlsom tider med mobilt bredb√•nd der benytte samme frekvensomr√•de til at udsende signal i luften.

Stilles der st√łre krav til kabler/stik, dermed kunne det m√•ske v√¶re det.

Har du også set efter om Netværks ID: frekvens står rigtig som din tv-udbyder har.

Og k√łre en ny kanal s√łgning.
.
Senest rettet af Bent odense 18. apr 2013, 18:10, rettet i alt 2 gange.
Af kronholm
#185166 bare lige så selv jeg er med....

DR1 hedder ikke DR1-HD. Den hedder bare DR1 og sender så i hd. (720p)

DR-HD er udgået, og erstattet af DR3.

Sikker på jeres DR1 ikke sender i hd? :|
Af thorber
#185229 Det er DR1 jeg mener ;)
Der stod p√• mine Tv's gamle kanalpladser, at DR1 (og nogle andre kanaler) nu kun sender i HD, og at jeg skal lave en ny s√łgning med netv√¶rks-ID 100. Jeg laver s√• en ny s√łgning af kanalerne, og mine TV finder alle kanaler lige bortset fra DR1.