Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Triton
#77560
Hej alle sammen

Jeg har en almindelig antenne på mit loft og den er sat direkte ind i min fladskærm (LG 32LG7000). Jeg har lavet en ny søgning i dag og har fundet de forskellige kanaler, men når jeg f.eks. vælger DR HD får jeg bare en tekst som skriver HD tjeneste og ikke noget billede. Hvad gør jeg forkert??
Af Pappasmirf
#77561
Ifølge "Sådan sker den digitale overgang" skulle du først kunne se noget kl.17.00 idag på DR HD.

mvh
Af Triton
#77562
Ok. Så der kommer først signal fra kl. 17.00 i dag på alle HD kanaler? Jeg har nemlig samme problemer med Ramasjang. De almindelig kalender som DR1, DR2 og TV2 virker fint.
Af Niller53
#77564
Triton skrev:Ok. Så der kommer først signal fra kl. 17.00 i dag på alle HD kanaler? Jeg har nemlig samme problemer med Ramasjang. De almindelig kalender som DR1, DR2 og TV2 virker fint.
DR HD viser da en oversigt og og spiller musik, alså ikke sort skærm..
Af Triton
#77565
Jeg har bare en sort skærm på f.eks. DR HD. Min fladskærm skriver bare HD Tjeneste. Hvad gør jeg forkert?
Af Niller53
#77566
Triton skrev:Jeg har bare en sort skærm på f.eks. DR HD. Min fladskærm skriver bare HD Tjeneste. Hvad gør jeg forkert?
skal der ikke være MPEG 4 i TV`et for at se HD ?
Af Triton
#77567
Min fladskærm har MPEG4 i. Børnekanalen viser også bare sort skærm. Den skriver HD Tjeneste og jeg mener ikke at den børnekanal er HD.
Af xcardman
#77574
har fint billede (prøvebillede og lyd) både via pc og box
via egen antenne
dr HD og de andre.
Af Tom-H
#77724
@Triton

Dit TV skal også være HD Ready eller full HD, og kører du med digital boks skal den også have HD før du kan se noget på HD kanalerne.

Så tjek lige om du har alt dette på plads først :)

Så det er altså ikke nok at dit TV har mpeg4 hvis du skal se HD.
Af Niller53
#77728
Tom-H skrev:@Triton

Dit TV skal også være HD Ready eller full HD, og kører du med digital boks skal den også have HD før du kan se noget på HD kanalerne.

Så tjek lige om du har alt dette på plads først :)

Så det er altså ikke nok at dit TV har mpeg4 hvis du skal se HD.
Hvis der MPEG 4 i så er det nok også klar til HD..... :-))
Af Tom-H
#77742
Niller53 skrev:
Tom-H skrev:@Triton

Dit TV skal også være HD Ready eller full HD, og kører du med digital boks skal den også have HD før du kan se noget på HD kanalerne.

Så tjek lige om du har alt dette på plads først :)

Så det er altså ikke nok at dit TV har mpeg4 hvis du skal se HD.
Hvis der MPEG 4 i så er det nok også klar til HD..... :-))
Det kan du ikke altid regne med ;)