Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg skal have mig et tv til de 5-6000 kr. Jeg aner slet ikke hvad man skal kigge efter.

Jeg har set at bilka har et Sony 40W4000 på tilbud til 5800 i denne uge. Det er det mest solgt på HIFIpriser, så det må vel være godt?

Håber der er en der kan hjælpe

På forhånd tak

Mvh Kim
Af JLA_DK
Det er et udmærket TV du har fundet dig der, dog er der kommet en nyere model der afløser den, W5500.
Men for at vi kan hjælpe dig bliver du nødt til at komme med noget mere information.
- Hvad skal det bruges til? (TV, DVD, Bluray, HTPC osv.)
- Hvordan får du dit tv signal? (Antenne, Kabeltv, Parabol, IPTV ol.)

I den prisklasse får du noget bedre billedkvalitet ved at kigge på de forskellige plasma tv modeller. Men det kan dog give problemer hvis du har rigtig meget lysindfald direkte ind i tv'et... TV som Panasonic X10 og LG PQ6000 er plasma tv der giver rigtig god billedkvalitet for pengene.
Af louisedam
Hej

Tak for svaret. Jeg modtager mit tv gennem mit kollegium, de tager vist signalet ned på nogle paraboler. Men signal kommer bare ud af helt almindeligt antennestik og direkte ind i mit gamle elektron tv.

Jeg skal primært bruge tv til at se almindeligt tv også har jeg planer om at koble min bærbar computer til det via VGA. Hvor jeg skal se divx film. Jeg havde forestillet mig at tvet skal have full hd?

Mvh Kim
Af Ponduus
Hvad vil du bruge full-HD til? Det er unødvendigt på skærme under 46-50". Desuden er det kun blu-ray film og nogle få konsol spil som rent faktisk udnytter full-HD.
Af JLA_DK
Umiddelbart kan jeg heller ikke se du skulle få noget ud af at vælge et tv med Full HD til det du skal bruge det til. Du vil få meget bedre billedkvalitet i den prisklasse i et tv uden full hd.
De før nævnte Panasonic X10 og LG PQ6000 synes jeg lyder som om de lige passer til dit forbrug. De kan begge fåes i 42'' i det prisområde du nævner.
Der er en test af X10 her på siden du kan læse...
Af marcjj
Mht. divx film, så kan du på LG PQ6000 sætte en usb-stick bag i tv´et og afspille divx-film (og musik o. lign.) direkte fra den. Jeg må så indrømme, at den ikke har kunne afspille nogle af mine test-film; men andre kunne den godt, så det kommer nok lidt an på, hvilket divx det er.
Af Ponduus
Yeps, X10. Du skal dog være opmærksom på at det skal hedde Y til sidst (X10Y) for at have dansk MPEG4 tuner.
Af JLA_DK
Ja, det er et rigtigt godt fjernsyn, hvor du får meget for pengene...

Du skal forresten lige være sikker på at det hedder P42X10Y! Y'et viser at det er et dansk tv med DVB-C tuner og MPEG4 tuner. Det burde stå på forhandlerens hjemmeside under specifikationer.
Hvis du er sikker på du aldrig får brug for kabeltv tuner eller kommer til at modtage dit signal fra en alm. antenne er det ret ligegyldigt om det hedder X10Y eller X10E.

Hmm... Jeg var lidt for langsom der ;)
Af louisedam
Efter hvad jeg kan se hedder det også Y'et. Så er der slet ikke nogen problemer?
Af Ponduus
PX80 er sidste års model fra Panasonic.

Jeg ville stadig satse på X10'ern. Uden tvivl :)
Brugeravatar
Af truehorses
Med et y på i enden......P42 X10Y
Af louisedam
Ja okay, jeg overvejer det lige :-)

Men tak for hjælpen allesammen

Mvh Kim