Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tbigum
#67237
Nej, du kan også kun lave en favorit-liste på Yousee-boksen.
Af KuntaKinte
#67238
Jeg synes svaret er lidt misvisende.

Det er rigtigt man laver en favoritliste, men det er i praksis som en kanalsortering. Man vælger selv om det er den præ-bestemte kanalliste eller favorit listen man bruger i daglig brug.

Jeg har favoritlisten som primær. Det betyder jeg kun ser de kanaler der er herpå. Skifter jeg til kanal 16, så er det den kanal der er nr. 16 på min favoritliste.
Så boksen kan det du behøver.

Men jeg må sige jeg er overrasket det ikke Er det samme for dit tv. Jeg formoder du er sikker på det ikke virker på samme måde som jeg har beskrevet

Du kan godt tilslutte med HDMI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67239
Det er jo ikke en sortering. Det er en udvælgelse med forudbestemt rækkefølge. Du kan stadig ikke flytte rundt på kanalernes placering i listen.
Af joachimnb
#67241
KuntaKinte skrev:Jeg synes svaret er lidt misvisende.

Det er rigtigt man laver en favoritliste, men det er i praksis som en kanalsortering. Man vælger selv om det er den præ-bestemte kanalliste eller favorit listen man bruger i daglig brug.

Jeg har favoritlisten som primær. Det betyder jeg kun ser de kanaler der er herpå. Skifter jeg til kanal 16, så er det den kanal der er nr. 16 på min favoritliste.
Så boksen kan det du behøver.

Men jeg må sige jeg er overrasket det ikke Er det samme for dit tv. Jeg formoder du er sikker på det ikke virker på samme måde som jeg har beskrevet

Du kan godt tilslutte med HDMI.
En favoritliste ville være til at overleve med. Men det kan jeg jo også lave på mit tv. Spørgsmålet er om favoritlisten er lettere at tilgå via boksen og om det er en ekstra fjernbetjeningen? Hvordan fungerer det helt nøjagtigt? Altså på Samsung tv'et skal jeg ind i den langsomme menu og bladre en masse for at finde frem til favoritlisten. Der er ikke en direkte knap til favoritlisten desværre. Det er der kun på de nyere ifølge samsung support.

Det burde forbydes at sælge et tv der ikke kan sortere i kanaler og hvor er jeg skuffet over at det ikke er blevet påpeget med stor tyk fed skrift i samtlige anmeldelser.

Når samsung udviser så dårlig stil og ikke vil bruge ressourcer på at ændre det i firmwaren, er der så ikke en programmør der kan lave dette "simple" trick?
Af KuntaKinte
#67249
yakken skrev:Det er jo ikke en sortering. Det er en udvælgelse med forudbestemt rækkefølge. Du kan stadig ikke flytte rundt på kanalernes placering i listen.
Jeg bliver nødt til at sige du er gal på den.

På YouSee boksen (Samsung HDD SMT-H3126H) kan jeg via Menu -> Indstillinger -> Personlige -> Favoritliste lave min egen favoritliste. Jeg kan vælge præcis de kanaler fra listen over alle kanaler og placere dem på den position jeg vil og så mange jeg ønsker.
Når den er gemt er det nu mine "faste" kanaler. Dvs. når jeg tænder boksen er det de eneste kanaler jeg kan se - og de ligger naturligvis i den rækkefølge jeg valgte. Så jeg bestemmer selv om f.eks DR1 ligger på plads 1, 20 eller slet ikke skal være der. Vil jeg se nogle af de kanaler der ikke er i favoritlisten, skal jeg ind og tilføje dem for at kunne se dem. F.eks. da landskampen mod Sverige blev vist.
Så jeg vil sige, at favoritliste måske er et forkert ord de har valgt. Det burde måske bare hedde kanalsortering. Pointen er bare nok, at hvis man ikke laver en favoritliste, så ligger alle kanalerne i den forudbestemte rækkefølge. Men kan ikke se nogen grund til ikke skulle gøre det. Det er ekstremt nemt.

Et lille plus for dig kan være, at fjernbetjeningen kan styre et Samsung tv. Der er også en knap der hedder Music. Så det kan være den også kan styre Et Samsung anlæg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67252
Tak for rettelsen. Knappen med musik er vist til radio via boksen.
Af joachimnb
#67253
KuntaKinte skrev:
yakken skrev:Det er jo ikke en sortering. Det er en udvælgelse med forudbestemt rækkefølge. Du kan stadig ikke flytte rundt på kanalernes placering i listen.
Jeg bliver nødt til at sige du er gal på den.

På YouSee boksen (Samsung HDD SMT-H3126H) kan jeg via Menu -> Indstillinger -> Personlige -> Favoritliste lave min egen favoritliste. Jeg kan vælge præcis de kanaler fra listen over alle kanaler og placere dem på den position jeg vil og så mange jeg ønsker.
Når den er gemt er det nu mine "faste" kanaler. Dvs. når jeg tænder boksen er det de eneste kanaler jeg kan se - og de ligger naturligvis i den rækkefølge jeg valgte. Så jeg bestemmer selv om f.eks DR1 ligger på plads 1, 20 eller slet ikke skal være der. Vil jeg se nogle af de kanaler der ikke er i favoritlisten, skal jeg ind og tilføje dem for at kunne se dem. F.eks. da landskampen mod Sverige blev vist.
Så jeg vil sige, at favoritliste måske er et forkert ord de har valgt. Det burde måske bare hedde kanalsortering. Pointen er bare nok, at hvis man ikke laver en favoritliste, så ligger alle kanalerne i den forudbestemte rækkefølge. Men kan ikke se nogen grund til ikke skulle gøre det. Det er ekstremt nemt.

Et lille plus for dig kan være, at fjernbetjeningen kan styre et Samsung tv. Der er også en knap der hedder Music. Så det kan være den også kan styre Et Samsung anlæg.
Se det er jo et brugbart svar. Må anskaffe sådan en boks med harddisk så. Er dog lidt forvirret over programpakkerne. Er tv3, tv3+ osv. også digitale hvis man bare køber den der favoritpakke eller hvad de nu hedder :)? Det er mest bare de primære danske kanale jeg ønsker skal være digitale. Ville helst slippe for det analoge, så zulu, tv3, tv2, dr1 osv. bare er digitalt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67256
Alle kanaler der modtages via boksen er digitale, men ikke i HD. Også TV3 og 3+ om end kvaliteten er blandt de ringeste i programudbuddet.
Af joachimnb
#67257
yakken skrev:Alle kanaler der modtages via boksen er digitale, men ikke i HD. Også TV3 og 3+ om end kvaliteten er blandt de ringeste i programudbuddet.
Ja, meget af det gamle de sender er jo desværre ikke ligefrem HD. Hvornår kan man regne med at se HD i dansk tv og bliver det i samme pakke og med samme boks?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67258
DR kommer i HD senere på året. De andre kanaler må du nok vente år på. De vil kunne ses med samme boks. Du skal typisk betale ekstra for HD kanalerne, men nogle få er "gratis" såsom Kanal5 - gratis i den forstand at du får dem i de mellemste pakker, som du også betaler for. Om nye kanaler også smides med i pakken kan ingen svare på, men DR kanalen skal nok med hvis ikke man vil bryde nogen lov.
Af KuntaKinte
#67263
Prisen for at få lov at se tv via YouSee er høj.
Prisen er ca. 250 eller 350 pr måned for hhv. mellem- og fuldpakken.

Som Yakken skriver, så får du Kanal 5 HD med i prisen ved valg af mellempakken. Vælger du fuldpakken, får du også TV2 Sport HD med i prisen.

HD Pakken koster (lige sat op) kr. 79 pr md. Med den får du TV2 Film HD, EuroSport HD, Discovery HD, NatGeo HD, BBC HD og MTV HD.
For at vælge HD pakken skal man have fuldpakken.

Leje af HD boks (med Harddisk) koster kr. 59 pr md. Desuden kommer der et kortgebyr på kr. 199 pr md (Svarende til ca 33 pr md)

350 + 79 + 59 + 33 = 520 pr md!!!

Det værste er, at jeg kan ikke få mig selv til at fravælge HD pakken og fuldpakken, selvom jeg ville spare 180 kr. pr md. Når man først har set tv i HD, så er det svært at nøjes med mindre. Men YouSee tager kr. 300 for en nedgradering af ens abonnement(!!!)

Men jeg overvejer at skifte til Boxer. De har jo lige lavet en aftale med Canal9 fra 1. nov og forhåbentlig får de lukket en aftale med Viasat om TV3 og 3+.
Men er der nogen der ved hvad udsigten er til HD via DVB-T?
Af tbigum
#67269
Var selv nede for en måned siden og få en Yousee HD-boks med HDD, samtidig gik jeg ned på mellem-pakken og man får jo de fleste af kanalerne med fra fuld-pakken når man går over på digital, og den første måned får man alle kanaler TV1000. Canal + og HD-kanaler med på prøve. Nu er den måned så gået og jeg har stadigvæk TV2 sport HD, MTV HD, TV2 film HD, men savner jeg Discovery HD og National Geografic HD, dog kan jeg vælge National geografic HD som favorit-kanal som en af de 4 kanaler man kan skifte ud hver måned, så næste måned skal jeg have den, så mangler jeg kun Discovery HD, men synes 79kr. ekstra om måneden er for dyrt kun for den, de andre HD-kanaler kommer jeg ikke til at se.

Mht. favoritliste på Yousee-boksen, så virker det rigtig godt og program-guiden retter sig ind efter den.
Af KuntaKinte
#67272
Mht. at du kan se nogle af kanalerne fra fuldpakken, så oplevede jeg det samme, da jeg fik min boks.
Efter prøveperioden, hvor man kan se det hele, så var det ikke alt der forsvandt. Der var nogle af Canal+ og TV1000 kanalerne jeg stadig kunne se. Men efter ca. 3 uger forsvandt de også. Så forvent ikke, at du bliver ved med at kunne se de kanaler der ikke er med i mellempakken