Xbox S er skam med på beatet når det kommer til HDR og UHD. (UHD ref video/film)
The highly anticipated, newly designed Xbox One S starts hitting shelves today. Since Xbox One S features 4K Ultra HD Blu-ray, 4K video streaming and High Dynamic Range (HDR) for games and video
https://news.xbox.com/en-us/2016/08/02/ ... -s-4k-hdr/
Har den gamle Xbox One som ikke er blevet brugt meget siden den blev købt tilbage i 2016 ved et black friday tilbud, men i takt med at et 2017 OLED (B7V) er blevet monstrummet her i hjemmet, kunne det være rart at prøve gaming på sådan en skærm med alt hvad den kan trække.
Så valgte at købe en Xbox X her for lidt over en uge siden til 2990 inkl. PUBG kva flatpanels tilbudsoversigt. (virkede som en relativ stærk pris, da retail i USA faktisk var højere)
men jeg manglede nogle spil da det a begrænset hvad jeg havde til den gamle One, så har skamreddet diverse tilbud for at havde noget matriale, det dyreste var dog Forza7 til 209 de andre kostede mellem 10 og 99 DKK)
men jeg er altså ikke vild med interfacet på Xbox one (x), virker mangefuldt imo, især når jeg tænker tilbage på fx PS3 og normen fra dengang som var intuativ og nydelig at overvære, og det samme med apps hvor en stor del virker halvt eller slet ikke.
fx optog jeg en kort sekvens fra Forza7 4K 60fps HDR og ser mildest talt fantastisk ud og ville smække den op på YT til at vise en bekendt, men niksen ingen upload funktion på yt appen på xboxn ser ud til at være kuldsejlet tilbage ved december-update2017 hvor Google eller Youtube eller Microsoft har fjernet upload fra konsoller som Xbox og playstation (hvorfor?? må guderne vide)
men bevares selve spildelen fungere glimrende, har de seneste dage, gået bananas i dette PUBG med HDR og 4K.. flippet medrivende spil og imponerende at det kun fylder ganske få GB.
men hold da op hvor kommer jeg til kort,og får rumpen på komedie
men imponerende store maps ..
Den gamle Xbox One får min gamle mor på 62, da den tilsyneladende også kan afspille x360 games.
Den nævneværdig årsag til at få Xbox X er hvis man ønsker effekten af UHD-gaming og har brug for al den GPU power, ellers vil en S med 1.4 teraflops være glimrende..
Dog er der også mange som værdsætter at den er bagudkompatible og mange ældre titler til X360 & One er opskaleret til sub4k når man spiller dem via en Xbox X..