Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ghidora
#262065
7601 er da også med VA Panel, så vidt jeg ved???

Generelt virker det meget som om at 8102 er en forbedret udgave af 7601... Det har samme antal zoner og begge findes kun i 65" osv.

Her er AVForums bud (til PUS7601)
http://www.youtube.com/watch?v=Bz6UJWnoXbg

Jeg har ikke pillet ved hvidbalancen.

Jeg var også meget tæt på at hoppe på Sony'en, indtil jeg opdagede PUS8102... flere Zoner og deres bedste processor. og så en rigtig fin pris.
#262115
Godt at høre de nye købere også er glade for dette TV. :-) Jeg vil tro at de fleste der gav 900kr ekstra for 3 uger også synes de penge er godt givet ud. :-)

Med hensyn til 7601 er den med MVA panel. Så vidt jeg husker er det startet som et forsøg på at tage det bedste fra IPS og VA og samle i et, men det er der sikkert nogle eksperter der kan kommentere på.

Jeg kom tidligere fra et VA panel og har derfor ikke bidt mærke i en ringere betragtningsvinkel, da jeg allerere havde lært at leve med og glæde mig over god kontrast.

Når nu i begynder at tale om opdatering til Android 7 vil jeg på det kraftigste anbefale at i alle går ind og deaktivere automatisk firmware opdatering og IKKE opdatere til 7 så snart den kommer! Det kan godt være at HDR i Youtube og et par andre mangler i nuværende version, men hvis man læser i Philips forum på de TV der allerede har fået Android 7, er det ikke guld og grønne skove. Der er masser af irriterende børne sygdomme der får mine tanker tilbage på 55pft6510. Jeg skal nok skrive i denne tråd når jeg selv opdaterer. Dette vil formentlig være efter de første tyskere og hollændere har sagt god for den. :-) Er der alligevel en her inde der opdatere med det samme, må vedkommende selvfølgelig gerne dele erfaringer. :-)
Af Ghidora
#262129
OK tak for advarslen!

Andre de oplever at skulle korrigere kontrasten næsten hver gang i tænder tv'et??? Lys sensor er deaktiveret, men ofte når jeg tænder tv'et er billedet alt for lyst...

Jeg går så ind og skruer op og ned igen for kontrasten.

Overvejer at resette tv'et i håb om det fixer problemet.
Af GunMetal
#262144
Sorry, jeg tænkte på 7502 :-)

Jeg har ingen af ovenstående problemer.
Jeg har opdaget en lidt mærkelig tendens på toppen af rammen, når tv'et har været aktivt i nogle timer og er blevet godt varm.
Det midterste af rammen begynder at gabe en smule og så snart tv'et er blevet koldt, så har det sat sig på plads.
Jeg kan næsten ikke forestille mig, at det har været meningen fra fabrikken.
Har I andre samme udfordring?
Hvis man går ud fra logoet i bunden og så kigger på toppen af tv'et, hvor den grå ramme møder det sorte plastik.
Jeg vil umiddelbart ikke gøre noget ved det andet end at nævne det for butikken. Det er jo en rimelig tung skærm :D

Tak for info omkring kalibreringen, jeg har prøvet at indstille den på min og det ser ok ud.

Jeg har faktisk lige sat min til at opdatere automatisk, men det skal jeg da lige hjem og have slået fra :-)
Af Ghidora
#262298
GunMetal.... hvor meget gaber det?

Jeg kiggede lige i går... kan godt se at bagbeklædningen ikke er "fastgjort" inde på midten og at man lige kan få en negl ned imellem rammen og beklædningen når det er varmt...

Tror dog ikke man kan kalde det en fejl ;)

Forstår slet ikke hvordan du har opdaget det????
Af GunMetal
#262324
Ghidora - jeg tror faktisk ,at mit gaber en del mere end andre :-)
Jeg kan næsten stikke en lillefinger ned mellem, når det har stået tændt i et par timer.
Jeg vil meget gerne sende dig et billede, men jeg tror ikke, at jeg kan få det uploadet herinde?!

Jeg går i meget små sko, når det kommer til elektronik/biler og andre omkostelige og gennemgår det ufattelig mange gange(trods folk ryster på hovedet over, hvor mange gange, jeg gør det)
har tv'et en fejl eller svaghed, så skal jeg nok finde frem til den, når jeg har været turen igennem ;-)

Det var af samme årsag, at jeg endte med at aflevere mit B6 tilbage.
Jeg kunne ikke forene mig med den måde, det hånderede de videoer af sport, jeg smed på.
De første aftener med nyt tv eller andet elektronik bruger jeg på at inspicere det.(Kan hænge sammen med, at jeg arbejder med komponenterne, der kan sidde på printpladen indeni og til tider selv laver kvalitetstjek af de dele, vi får ind i firmaet.) :-D

Jeg opdagede det, da jeg ville tjekke ambillight forleden og kunne efterfølgende ikke få mine øjne fra det.
Det har ingen betydning for funktionen, men hvis man stiller sig helt hen og kigger lige ned på tv'et(som ALLE mennesker jo gør) ;-) - så kan det ses.

Jeg kan eventuelt sende dig et billede på sms, så kan du måske kommentere på, om det ser "normalt" ud i forhold til dit?

Jeg glæder mig meget til den nye patch på HUE, så der ikke længere er den delay, når man kobler det på ambillight.
Det er sgu lidt tosset, at de ikke har fået det fikset fra starten, men når det bliver fikset i december, så gider jeg ikke tænke mere på det :-)
Af MadzDK
#262335
Mens jeg stadig går og venter på mit skal dukke op med posten kom jeg til at tænke på et par ting :)
En af de "mangler" jeg syns det har, er at det ikke understøtter Dolby Vision (jo ingen europæiske philips som gør)

Hvis nu det ender med at Dolby Vision bliver "standarden" det er jo set før ;) kan tv'et så software opdateres så det kan understøtte det eller er der nogle hardware begrænsninger ?
Ved nu godt chancen for at TP vision vil skifte spor er lille men man skal jo aldrig sige aldrig.
Af GunMetal
#262380
@Morten

Nej, enig. Jeg er dog lidt i tvivl.
Min kammerat købte et tv magen til vores og siger, at hans også gaber, når det har stået tændt længe grundet varmen. Det kunne sagtens være en måde at komme af med varmen, for så snart det har stået slukket i et par minutter, så er plastikken på plads igen.
Jeg prøver lige at måle i CM, hvor meget det gaber i aften.
Det gør som sagt intet negativt for brugeroplevelsen - heller ikke på ambillight, så jeg vil umiddelbart bare skrive til Bilka og fortælle om problemet, så må vi se, hvad de siger.
Jeg står og skal være far inden for de næste 10 dage, så jeg vil helst ikke bruge tiden på, at pille hele svineriet ned og køre hele vejen til Bilka, der efter mine erfaringer har haft virkelig dårlig kundeservice.
Jeg har haft én god oplevelse med en fyr i Fields, der tog ansvar, ellers har resten været uduelige.
Jeg tror, han hedder Marcus Dahl(sætter udelukkende navn på, fordi han rent faktisk ydede en god service og det får sådan en som ham nok ikke at vide ofte nok) :-)
#262381
Det er muligt at lægge billeder op her i forum. Brug den fulde editor i stedet for Quick-feltet nederst, så er der mulighed for at tilføje filer. Bruger du Tapatalk til mobilen kan du gøre det direkte deri også.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7