Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
#205932
jng, vil du ikke nok skrive noget brugbart, i stedet for de spydige intetsigende kommentar, som begynder at være lidt belastende ;) Altså, jeg går stærkt ud fra du godt ved hvad jeg mener, nemlig at der generelt bare mangler noget mere info på de optaget udsendelser, i stedet for thumbnails ikoner.
#205952
Hej SLL,

Lige mine ord, var ved at blive lidt træt af den underlige indstilling til vores andres problemstillinger, og i øvrigt har man for meget tid hvis man gider svare sådan på
vores spørgsmål.
Dog skal du JNG da være velkommen i tråden, hvis du kan bidrage konstruktivt. :)

Nå, tilbage til det vigtige.

Når jeg sætter den til at optage via timerindstillingen, så mener jeg at den kommer frem
og spørger om jeg vil have en påmindelse eller ej, men kan ikke huske om den gør det
hvis jeg optager via guiden.

Slette/ændre optagelser når den optager har jeg ikke prøvet, det må blive næste step.

Du skriver at man ikke kan betjene timer indstillingerne i mens man optager, det kan jeg
godt på min, altså hvis jeg sætter den til at optage via guiden, og den optager "lige nu" kan
jeg godt planlægge en anden optagelse via en timeroptagelse samtidigt.

Jeg synes nu ikke min virker sløv når man spoler, eller også lægger jeg bare ikke mærke
til det. :-))
En liste kunne være fedt, må lige tjekke om man kan det på min.

Den eneste måde at komme forbi reklamerne på, tror jeg er at spole igennem dem, ellers
skal man redigere i det optagede, og det har jeg en fornemmelse af at tager længere tid
end at se det man har optaget, så det skal vist kun være noget man vil gemme.

Det kunne være spændende hvis du kunne få fingre i en H model, og se om du kunne mærke forskel på de forskellige ting, eller om det bare er mig som tror at H modellen er bedre

Mvh HenningR
#205960
HenningR skrev: Når jeg sætter den til at optage via timerindstillingen, så mener jeg at den kommer frem
og spørger om jeg vil have en påmindelse eller ej, men kan ikke huske om den gør det
hvis jeg optager via guiden.
Okay, det må jeg lige tjekke igen, eftersom jeg ikke husker det nøjagtig. Jeg mener dog ikke, at, at jeg blev spurgt om noget, ved timer programmeringen. Tjekker op på det, tak :)
HenningR skrev: Slette/ændre optagelser når den optager har jeg ikke prøvet, det må blive næste step.
Det kan F modellen i hvert fald ikke. Der låses indstillings menuen helt når der optages. Det syntes jeg er lidt ærgerligt, da jeg på min gamle Sony ofte så en anden udsendelse mens der blev optaget, og så efterfølgende slettede den efter mig. Problemet for mig er, at huske hvilke udsendelser jeg har set til ende, som skal slettes. Men okay, måske din H model kan det. Jo flere af de små positive detalje ændringer der er mellem optagerne, m. fordel til H modellen, jo mere interesseret bliver jeg i den :)
HenningR skrev: Du skriver at man ikke kan betjene timer indstillingerne i mens man optager, det kan jeg
godt på min, altså hvis jeg sætter den til at optage via guiden, og den optager "lige nu" kan
jeg godt planlægge en anden optagelse via en timeroptagelse samtidigt.
Ja det kan jeg også. Altså sætte 2 optagelser over samtidig, ikke noget problem. Det jeg mener er, at jeg ikke kan gøre forskellige andre ting så som f.eks., at bruge E-manualen, slette/ændre optagelser mens den optager. Jeg roder jo en del i E-manualen for hjælp her i starten til indstillingerne. Desværre syntes jeg ikke, at det der står i E-manualen er detaljeret nok, men er en mere overfladisk forklaring. Men okay, det er en helt anden sag, og nok bare min egen perfektionisme der løbe afsted med mig :)
HenningR skrev: Jeg synes nu ikke min virker sløv når man spoler, eller også lægger jeg bare ikke mærke
til det. :-))
En liste kunne være fedt, må lige tjekke om man kan det på min.

Den eneste måde at komme forbi reklamerne på, tror jeg er at spole igennem dem, ellers
skal man redigere i det optagede, og det har jeg en fornemmelse af at tager længere tid
end at se det man har optaget, så det skal vist kun være noget man vil gemme.
Det er et af mine store problemer. Måske det fungere hurtigere på H modellen. Men her lagger hvert tryk på spol hurtig frem/tilbage knapperne ret meget. Dog er jeg begyndt at bruge "tools" menuen, og så nogen af de søge/spole indstillinger der er i toppen af tools menuen. Det syntes jeg er hurtigere, når man skal forbi reklamerne, end at bruge spole knapperne på fjernbetjeningen. Og så slipper man også for, at den større "play" knap på fjernbetjeningen ikke altid registrere mine tryk. Irriterende når man vil spole hurtigt forbi reklamer, og så ikke for stoppet hurtig nok igen, for play knappen ikke reagere. Man skal trykke lige på midten af play knappen på min, før den virker. Det er sikkert også kun mig der finde sådanne problemer haha :)
HenningR skrev: Det kunne være spændende hvis du kunne få fingre i en H model, og se om du kunne mærke forskel på de forskellige ting, eller om det bare er mig som tror at H modellen er bedre
Nu må jeg se, efter næste weekend, om jeg syntes den fungere ok. Ellers prøver jeg, at køre tilbage med den hos Elgiganten, og håbe på de stadig har H modellen til 2400kr. Vi snakkede lidt om "motoren" i din H8900. Og den har en quad processor indbygget, hvilke min F model har en dual core processor. So på papiret burde din H moden være en del hurtigere og kraftigere end sidste års F model. Spørgmålet er dog, om det forholder sig sådan i praksis. Sandsynligvis ved nogle funktioner, man hvor man måske ikke mærke hastigheds forskellen andre steder.

Man tak for alle dine fyldestgørende Svar HenningR, pænt af dig at bruge tiden her ;)
Af SLL
#206163
Har fået optaget og set en del mere tv på min F8500 recorder. Problemer som er vedholdende... :)

1.
Det med at adder x antal minutter ekstra på timer optagelser. Enten automatisk, eller også en nem mulighed, uden man skal ind i tidsprogrammeringen, som er noget langsommeligt. Den er vigtig, eftersom jeg ofte smider 5-10 min ekstra på mange udsendelser, for at få slutningen med.

2.
At søge, spole funktionerne er meget langsomme at bruge. Enten fordi funktioner er gemt ind undermenuer, eller fordi afspilleren simpelthen "lagger", er langsom til at udføre f.eks. spol frem/tilbage kommandoer. Det er noget tungt, hvis man vil hurtig forbi reklamer i f.eks. film.

3.
Det er en smule irriterende, at man ikke kan gøre noget med sine optageler, mens der optages. F.eks. at kunne slette gamle optagelser, mens recorderen er i gang med optagelse. Det savner jeg :)

4.
Guiden er mega langsom til at opdatere sig selv. Jeg får ofte "ingen information" status, efter F8500 har været tændt i 1-2 timer. Mit ældre Samsung ES8005 tv har ingen problemer med, at opdatere Guiden hurtig, hvor alle kanal informationer er tilgængelig ret hurtigt efter tv'et er tændt. Det bliver lidt et problem, når jeg vil programmere en uge frem, som jeg typisk gør.

5.
Det kunne være "nice to have", muligheden for, at kunne bruge info knappen under timer menuen. Så man kunne se hvad de forskellige timer udsendelse handlede om. Ligeledes under menuen hvor man ser sine optaget udsendelser, her kunne det også være godt hvis man kunne trykke "info", og se information om udsendelsen der er optaget.

--------------------------------

Dog er jeg stadig glad for digital optagelserne, som ser fine ud. Og stadig super glad for, at kunne optage alle min kanaler i Yousee's mellempakke. Før kunne jeg kun optage de efterhånden få analog kanaler på min gamle Sony.
#206189
Hej SLL,

Sorry, jeg har været lidt fraværende, har haft lidt travlt.

Det er da lige så pænt af dig, at bruge tiden her, jeg lærer jo også hele tiden, og vi er her for at hjælpe hinanden. :-))


Hurra.. jeg fandt ud af på min at starte optagelser før og lægge minutter til på Guide optagelser, så nu starter den altid 3 minutter før, og optager 10 minutter længere, men man
kan selv vælge antal minutter både før og efter..

Ved ikke om det findes på din, men når man har planlagt optagelser, og går ind og ser listen, så trykker man "pil højre" på fjernbetjeningen, derefter ind i tidsplanlægning, og deri kan man indstille antal minutter..

Mvh
HenningR
Af SLL
#206206
Hejsa Henning,

Du har ikke nøde at undskylde, jeg smider bare alt op jeg finder ved F8500 recorderen mens jeg bruger den. Hvad jeg syntes er godt el. skidt :)

Fedt nok det med minutterne på optagelserne. Hmm.. gad vide om det ikke allerede er det jeg gør. Altså at gå ind i "tidsplanlægningen", og lægge ekstra minutter på hver timer optagelse. Spørgsmålet er, om du gør det på en nemmere måde i tidplanlægnings menuen? Altså jeg går manuelt ind og redigere minutterne på hver timer udsendelse. Er det på alle udsendelser der sker, eller skal man som jeg gør nu, gøre det på hver enkel timer udsendelse?

Jeg prøver det af, tak for tippet. Måske der er noget mere som er forbedret på din H-model :)
#206222
Hey,

For lige at undgå at vi skriver forbi hinanden, så skriver jeg lige hvad jeg forstår ved de enkelte optagemetoder.. .-))


Timeroptagelse:

Dvs. jeg manuelt kigger i en TV-guide, og indstiller den til at optage, ved at vælge kanal, dato, start tidspunkt og slut tidspunkt, og her kan man selvfølgelig vælge at give den ekstra tid i begge ender..

Guideoptagelse:

Dvs. Jeg bare vælger et program i guiden og trykker på Enter, og den kommer og spørger om jeg vil planlægge en optagelse af det valgte program, lige der kan man ikke ligge ekstra minutter på.

Jeg har så fået indstillet min til at starte 3 min. før og optage 10 Min. længere ved alle optagelser jeg laver via guiden, altså jeg skal ikke manuelt ind ved sådanne optagelser og give dem ekstra tid, det sker automatisk.

Jeg skal se om jeg kan få taget et billede i aften af menuen, så du kan se hvordan den ser ud.

Forøvrigt så er min Guide meget hurtigere end den er på mit LG fjernsyn, så der oplever jeg en klar forbedring.

Mvh HenningR
#206227
Tak endnu engang Henning, for en fyldestgørende beskrivelse :)

Okay, som jeg forstår er det inde fra "Guide" menuen, at du kan vælge en optagelse, og så automatisk få lagt minutter til slutningen. Jeg har prøvet forkskellige ting med min, også det du beskrev tidligere om fremgangsmåden. Men jeg syntes ikke rigtig jeg har nogen muligheder for at lægge minutter til automatisk for programmerne.

Hvis H modellen kan det , og F modellen ikke kan, samt de andre hurtigere genvejs ændringer, så er det lige før jeg måske bytter min til en H8900. Jeg har stadig ugen ud, til at finde ud af det. Det er jo også 900 kroner mere for H modellen, så det skal være noget bedre før jeg tager springet :)

Tak endnu engang HennigR, for uddybelse og forklaring ;)
#206242
Hej Igen,

Nej, det er ikke fra guide menuen jeg kan vælge, det er inde under optaget tv, og så indstillinger (se billede) hvordan den så reagere hvis jeg optager to ting lige efter hinanden det ved jeg ikke endnu, men her smider den de ekstra minutter på alle guide optagelser, nu havde jeg jo kun sat den til at optage en ting, men formoder den gør det ved alle optagelser.
foto.JPG
foto.JPG (525.63 KiB) Vist 9757 gange

Mvh
HenningR
#206248
Hejsa, og tak for billedet Henning :)

Jamen dog, jeg kan se du har nogle ekstra indstillinger i tidsplanstyring menuen. Den er jeg ret sikker på, at man desværre ikke kan i F-modellen.

Jeg mener du sagde, at man trykkede til siderne på piltasterne, for at komme til indstillingerne? Her på min kommer jeg kun til optaget og planlag tv optagelser. Men mister du ikke udsendelsens titel ved at lægge trække fra / lægge til fra start & slut tidspunktet?

Under alle omstændigheder en dejlig funktion, jeg også godt kunne bruge :)

Nå, men jeg skal nok snart i Elgiganten igen haha, og måske nok bytte min recorder til en H8900 model som din. Der er flere andre ting ved din, såsom hurtigere genveje til de optaget udsendelser, quad cpu, større harddisk, bedre guide menu (tror jeg). Jeg har sendt alle mine tidligere nævnte problemstillinger og mangler til Samsung support. Men jeg tror ikke der kommer meget ud af det til 2013 modellen som jeg har. Så måske jeg opgradere til H modellen.
#206280
Hey,

Yeps, jeg trykker til siden på piltasterne, og jeg har lige testet om jeg mister titlen
hvis jeg lægger til eller trækker fra, og det gør jeg ikke, kan stadigvæk se hvad det
er jeg har optaget.

Der er ikke andet for at du må en tur i elgiganten.. :-))

Mvh HenningR
#206441
Hej SLL,

Jeg er lige blevet lidt klogere, hvis jeg sætter den til at optage via guiden, og sætter
den til at starte 5 min. tidligere, så er overskriten på det jeg har optaget programmet inden det jeg faktisk gerne vil optage. Øv.

Bortset fra det så er H8900 på tilbud i Bilka i denne uge, mener det er til omkring 2600,-
hvis ellers du stadigvæk påtænker at udskifte din F-model.

Mvh
HenningR
Af SLL
#206445
Hejsa Henning,

Tak for info med H8900 i Bilka. Elgiganten sælger H8900 til 2400 kr., og har gjort det i lang tid. Jeg tror de bliver ved, til deres lager er udsolgt. Det med minutterne du nævner, den havde jeg godt regnet ud ;) Min F8500 gør det også. Dog kan man ofte godt slippe afsted med, at tilføje lidt ekstra tid til endelserne, uden navnet ændres.

Jeg tænker om Samsung recorderne ikke kan sælges, siden de dumper priserne så meget? Jeg mener at F8500 (den jeg som sagt har nu) - blev solgt til 3500-3700 kr. da den kom frem sidste år. Jeg købte jo min til 1500 kr., så faldet er ret markant. H8900 gik vidst til omkring 3300-3400 i Elgiganten, da den kom frem i år. så 2400 som den koster nu er også et betydelig fald. Avancen må være ret stor på recorderne. Jeg tror ikke Elgiganten sælger dem med tab. Hvilke igen siger noget om, hvor lidt det koster at lave en Samsung recorder. Og måske også lidt om kvaliteten, holdbarheden ;)

Jeg fik kolde fødder med H8900 modellen, eftersom jeg ikke syntes, at de 900 kr. ekstra ikke kunne godtgøre den større harddisk + de ekstra features H8900 har i forhold til F8500. Så jeg droppede skiftet. F8500 er absolut ikke super duper i brugen, men jeg har efterhånden i løbet af de 14 dage jeg har haft den, vendet mig til de problemer der er m. F8500. Der er rigtig mange dumme "refresh" problemer, hvor F8500 f.eks. ikke genopfrisker optagelserne ved start på nye optagelser. Så skal man ud af det hele, og ind igen for se nye optagelser. Et dumt problem, som nemt kunne fikses i en firmware update. Og der er mange andre små-dumme problemer, som nemt kunne fikses.

Når alt kommer til alt, så er jeg noget mere glad for Samsungen, end for min gamle Sony recorder. Digitale optagelser af 2 programmer samtidig, samt at jeg kan optage alle kanaler i vores mellempakke, det vejer godt til på at beholde den.

Jeg har skrevet alt til Samsung support, som sender det hele videre. Nu en min F8500 jo fra sidste år, så det er ikke sikkert der kommer ret meget nyt til den, i retning af firmware updates. Jeg håber dog, at Samsung vil forbarme sig :D

Mht. til fysiske fejl på min F8500, så har jeg opdaget, at tv billedet nogen gange bliver sort i få sekunder, samt at lyden også forsvinder helt. Efter de få sekunder, kommer både billede og lyd tilbage. Det er sket 2 gange for mig på 14 dage. Jeg tror det er noget HDMI synkronisering der droppes kostvarig. Hvis det fortsætter og bliver til irritation, så kontakter jeg Samsung. Det kan også være Samsung's Anynet+ der driller.

Jeg har for år tilbage haft et TV (Samsung C755), som gjorde det samme på HDMI indgangene. Det tv byttede samsung m. et ES8005, efter et par års kamp med dem. Jeg havde ikke nogen problemer med min gamle Sony Analog recorder. Så det er F8500 der laver et eller andet mystisk, og periodisk. Så længe det ikke er værre, så lever jeg med det.

Sorry for den lange historie igen :D
Af SLL
#206687
Løbendende status på mit F8500 recorder køb, eftersom daen snart er en måned gammel :)

Først problemerne:
-----------------------
Jeg bliver aldrig glad for de mange fjernbetjenings klik, hvor gange man vil se en optaget udsendelse, eller når man vil foretage en timer programmering. Men jeg har efterhånden vendet mig til, at skulle klikke en del mere end jeg er vant til på min gamle Sony RDR-HX1010 :)
Samsung kunne sagtens gøre det mere enkelt, og nemmere hvis de gad i en firmware. Bare så noget som at huske alle de menu punkter man sidst har brugt, ville lette og hurtig gøre betjeningen meget. I næsten alle menuer, skal man klikke sig igennem x antal menu genveje, hvis man f.eks. skal ind til ens optagelse. Det er irriterende.

----------------------------

En anden ting som Samsung formegentlig nemt kunne fikse i en update er, at når timer optagelser starter, mens man ser optaget udsendelser, så refreshes optagelserne ikke med de ny-startet optagelser. Der skal man baglængs ud af hele menu systemet, og ind igen, for at kunne se nye optagelser. Også ret irriterende, og langsommeligt. Jeg er sikker på, at Samsung nemt kunne fikse det, hvis de gad at bruge mere tid på sidste års recorder.

EPG guide opdatering er noget sløv. Det kan tage op til 15-20 minutter el. mere, før alle kanaler er opdateret med en uges udsendelser. Det er noget sløvt. Men jeg er lidt i tvivl omkring hvem den har ansvaret for udsending af EPG oplysningen, samt hvor tit det sker. Jeg går udfra Yousee kunne være problemet her, men er i tvivl om recorder hardware/softwaren også er noget af problemet?

Nå ja, så er der det med at smide 5-10 minutter på automatisk, samt at kunne se hvilken kanal man vælge i timeren programmeringen (tidsplanlægningen). Det kan man ikke på F8500. Dog er det også noget man kan vende sig til, selvom det er irriterende at skulle lægge tid til manuelt, efter man har lavet timer programmeringerne.
Ligeledes er det irriterende, at man ikke kan se hvilke kanal der er valgt, hvis man foretager sig en manuel timer programmering. Det er kun kanalnummeret man kan se. Jeg ser det som en fejl, at kanalnavnet ikke opdateres når der skiftes kanalnummer.


Så til det gode :)
-----------------------

Jeg er super duper glad for, at kunne optage alle mine kanaler, i stedet for kun at kunne optage de analog på min gamle Sony. Og kvaliteten er helt i top!!

Og at kunne optage 2 kanaler samtidig, og se en 3., er også fedt.

Blæser støjen fra F8500 er meget lav, hvilke er godt i optagelser/film med stille passager.
Det siger ikke så meget som min gamle Sony, som ellers også var ok stille.

EPG Guiden er ok at arbejde med. Man slipper for at kikke i tv blad. Og jeg syntes ikke hastigheden er langsom, eller den lagger på nogen måder ved guideprogrammering og søgning.

Stabiliteten har være i top her. Jeg har kun 1 gang været ude for, at en udsendelse ikke blev optaget korrekt. Og det kan muligvis være min egen skyld. Ellers er de nok 100-150 timer udsendelser jeg har optaget, fungeret fint, blevet optaget korrekt. Har heller ikke oplevet nogen andre former for nedbrud med den, så det er godt, og vigtigt.

---------------------

Det var alt hvad jeg lige havde på hjertet :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8