Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mcmejsner
#23741
Hej Alle

Vil skabe lidt positiv stemning herinde, og vil derfor berette om mit køb af et Panasonic 42PZ70 med PS3.

Kærsten og jeg var lige flyttet i rækkehus, og jeg havde selvfølgelig plaget om lov til at købe et nyt fjernsyn til stuen, da det gl. var for lille efter min smag. (læs. jeg ville have noget nyere legetøj. Havde en Samsung 32" M61) Og så kunne vi også få det flyttet op i soveværelset. :p

Jeg kiggede selv meget rundt på nettet og fuldte forskellige tråde med folks oplevelser og erfaringer af de fjernsyn, som de har købt eller kigget på, og det var ikke helt let at beslutter mig.

Jeg har tidligere været meget til LCD, og det pga. den begrænset opløsning, og det større strømforbrug på plasma. Opløsningerne er blevet bedre, og det med strømforbruger blev mannet lidt til jorden, da de er opgivet i peak-forbrug, og derved i nogle tilfælde kan benytte mindre størm end tilsvarende LCD, da LCD køre med konstant forbrug.
Så det endte med, at jeg faldt over 42PZ70 på geco.dk, hvor jeg ringede og hørte, om jeg kunne komme du forbi og tage et kig på det. Jeg snakkede med en Jan, som meldte, at de dog ikke have den model stående til opvisning, men at de havde 50PZ700 stående, som billedemæssigt er ens med PZ70. Tog kæresten under armen, og vi begav os til Allerød, og her fik en en fremvisning af Jan.

Og det viste sig, at være et godt træk, at tage kæresten med, da hun jo straks kunne se, at billedet jo var fortrineligt, især med PS3 og BD-film. Så var det jo, at de kørte med en bundle af PZ70 og en PS3, så det blev jo selvfølgelig til dette.
Til fremvisningen meldte Jan, at der på det tidspunkt ikke var film med til PS3'en, men de skulle få nogle PS3'er hjem hvor der var film med senere, så hvis jeg bestilte med PS3, så kunne jeg skrive en note omkring efter aftale med ham, så skulle jeg have film med.

Fremvisningen var en fredag, og mandagen efter bestilte jeg så fjernsyn og PS3 om morgenen kl. 9.30, og alt dette efter nogle fornuftige samtaler om fordele ved bundlen med kæresten, da vi jo så kunne se BD-film.

Kl. 11 ca. blev jeg ringe op af Jan, som bekræftede min bestilling, men måtte indrømme, at de ikke havde filmen hjemme, og om de måtte eftersende denne. Det var selvfølgelig ikke noget problem, så han sagde, at der ville kunne komme fragtmand ud om tirsdagen, og om der var nogen hjemme der. Spurgte til hvilket tidspunkt, hvor han lige ville undersøge det, hvor han så vender tilbage, om det passede bedre mandag aften, hvilket det gjorde, da kærsten havde ferie. (B

Så fjernsynet blevet leveret under 12 timer efter bestilling, og filmen modtog jeg i Fredags, dog 11 dage efter. Så det må siges, at have været en meget positiv oplevelser.

Jeg havde så bestilt vægbeslag med, men kunne ikke se hvordan det skulle kunne passe på, så jeg sendte dem en mail omkring at jeg ikke kunne få beslagt til at sidde.
Dagen efter ringede de fra geco, hvor hende jeg snakkede med, fortalte, at der er 4 plastikpropper på bagsiden, som skulle pilles ud, og så skulle der være gevind til at skrue fjernsynet fastmed. Så servicen har helt sikker været til UG og pil op. (det skal lige sige, at der ikke fremgår i vejledningen, at disse propper kan fjernes, og det ligner noget luftindtag til nogle højtaler el. sub. ) :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23746
Ja, sådanne forhandler fora er typisk præget af negative kommentarer. Det underbygger da også de undersøgelser jeg har hørt om hvor man typisk vil se 20 negative anmeldeser for hver positiv simpelthen fordi man er mere tilbøjelig til at lufte sine aggressioner end til at fortælle om en "OK" oplevelse. Der skal en "rigtig god" oplevelse til før man deler den med andre...

Godt med noget feedback og tillykke med skærmen!
Brugeravatar
Af Erroneus
#23985
Kanon at høre, geco er bestemt en super butik :)

Jeg har også en positiv oplevelse fra geco af: Bestilte 3 Panasonic TX-32LX60 til en god nedsat pris (4000 kr), men det viste sig så at den alligevel ikke kunne skaffes hjem. Her vil de fleste andre butikker så nok bare sige sur røv, men geco i samarbejde med Panasonic fandt frem til en erstatningsmodel, som så bliver TX-32LMD70F, hvilket jo er en noget bedre TV ;)

Så fra et super tilbud på TX-32LX60, til et endnu bedre tilbud på TX-32LMD70F, for kun 4000 kr., ja sådan en service ser man sjældent. De er godt nok ikke kommet endnu, men det blev også meldt ud med det samme at der var lidt længere leveringstid på dem, men det overlever man nok :p

Og derudover er deres priser generalt ret gode, plus man ikke skal glemme der er gratis levering og ingen parralel-import 8)

Glimrende butik, kan anbefales, hvilket jeg også allerede har fået gjort et par gange til vennerne og bekendte, så de skal nu have tv fra geco af :D