Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Viscus
#17938
Jeg købte en ny bærbar computer af mærket ACER Travelmate 2493WLMi Hos getmore.dk
Så fint så godt.. Inden for 2 dage havde jeg den i mine hænder.

Efter en uge begyndte problemerne med computeren at komme.
Først begyndte min q tast at sidde fast skønt den aldrig rigtig var brugt.
Derefter bemærkede jeg at batteriet blev så overhedet at det windows vista merkat bagpå begyndte at smelte, og til sidst begyndte problemerne med mit ur i vista at komme, som nogle mener er et batteri i motherboardet der er defekt.

Så jeg valgte at kontakte getmore.dk da jeg havde fået konstateret fejlene hos en der mente at jeg var i min fulde ret.

Jeg skrev at jeg havde købt en computer hos dem som desværre var defekt og at jeg ønskede at sende den retur og bruge min reklamationsret.
DESVÆRRE, DESVÆRRE!!!!
jeg fik et svar få timer senere:

Du er over de 14 dages returretsperiode.



Du bedes kontakte Acer på følgende telefon 38 48 73 42. Bliver den af Acer konstateret defekt, rekvirerer de en RMA-sag. Derefter sender de dig fragtsedler så du kan sende den til reparation.





Venlig hilsen / Best regards



Getmore A/S - Salgsafdelingen / Sales department


Er der nogen her der ved hvad jeg bør gøre hvis jeg ønsker at udnytte mine 24 måneders reklamationsret?

Getmore sucks!
Af xenon
#17940
var der gået de der 14 dage efter du havde modtaget varen da du sendte den tilbage?
Af Viscus
#17943
yes det var der:)
Men jeg villle blot udnytte min reklamationsret (de 24 mdr. iflg-. købeloven. hehe
Brugeravatar
Af bcd
#17945
Endnu en grund til at man aldrig skal handle hos Getmore, prøv at Goggle på Getmore du får et chock
Af kristiansj
#17946
Kan være det er mig der misforstår din post.
Men hvis der er gået 14 dage efter dit køb kan du ikke bare returnere den i følge købeloven.
I følge købeloven er der 2 års garanti - dog skal du selv efter 6 måneder kunne dokumentere at der var fejl i maskinen fra start.

Selvom jeg aldrig kunne drømme om at handle hos getmore kan jeg ikke umiddelbart se at de handler anderledes end andre i dette tilfælde.
Maskinen skal blot til reparation. (Hvilket selvfølgelig er hamrende irriterende)
Af Drunkenbrawl
#17951
hmm. ja der er nogle gange lidt bøvl med getmore. handler der selv tit og aldrig oplevet noget,

men en sjov ting derinde er at det ikke kan betale sig at købe flere ting samlet, da portoen stiger helt sindsygt med flere ting i. skulle købe et webcam og en ledning til 9kr. ville koste ca plus 40kr i porto pga den lille ledning ^^

så køber altid 1 ting ad gangen så er det billigere lol eller som sidst hos shg.dk lidt dyre på producter men samlet set er portoen ikke slem som getmore.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#17957
Getmore har jo ikke gjort noget galt. Du har returneret en computer som de ikke kan kreditere dig for. Du skal jo oprette en RMA sag på maskinen hos den servicepartner der står for garantireperationer og i dette tilfælde er det så Acer.
Af Niels
#18582
Getmore har rent faktisk gjort noget galt. Som sælger, skal de tage imod varen og tage sig af reklamationen. De må ikke bare sende dig videre til en samarbejdspartner. Dette er ikke noget alle er opmærksomme på, ALDI løber fra købeloven på samme måde. Det gør det dog ikke tilladt. Men dette er endnu en grund til at holde nallerne fra Getmore. Købeloven og service er for dem bare ord der starter med henholdsvis k og s.

Mit råd er at komme i kontakt med dem igen, og stille og roligt fortælle dem hvad købeloven foreskriver.
Af Otto J
#18588
Niels skrev:Getmore har rent faktisk gjort noget galt. Som sælger, skal de tage imod varen og tage sig af reklamationen. De må ikke bare sende dig videre til en samarbejdspartner. Dette er ikke noget alle er opmærksomme på, ALDI løber fra købeloven på samme måde. Det gør det dog ikke tilladt. Men dette er endnu en grund til at holde nallerne fra Getmore. Købeloven og service er for dem bare ord der starter med henholdsvis k og s.
De må gerne henvise til en en samarbejdspartner, det er der ikke noget galt i - det kan oftest være den mest smertefri arbejdsgang. Men de må ikke nægte at håndtere det selv, hvis du ikke ønsker at gøre brug af deres alternative forslag, dvs. de må ikke sige at du _skal_ benytte samarbejdspartneren. Men jeg må indrømme at jeg synes det er smådumt ikke at benytte sig af muligheden når den er der, det er som sagt oftest dét der er mest problemfrit.

Jeg kan ikke se noget galt i deres håndtering af sagen. OP har tilsyneladende misforstået hvad reklamationsretten går ud på - den foreskriver ikke at du kan returnere varen, men at du kan reklamere over en mangel, som sælger så har forskellige muligheder for at udbedre.
Af Niels
#18594
Jeg forstod yakken's post, som at Getmore ikke gav et valg, og at det var der ikke noget galt i. Selvfølgelig kan Getmore give dig muligheden, men du skal have lov til at sende retur til Getmore som derfor har pligt til at tage sig af reklamationen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#18597
Du behøver jo ikke forsøge at analyse min post - jeg kommenterer jo på den udtalelse der er kommet fra Getmore og den kan jeg absolut ikke se noget galt i. De siger jo blot at de 14 dage er passeret og at man skal kontakte Acer for at få skærmen efterset. De siger intet om at de fralægger sig ansvaret, men i denne situation er de jo ikke andet end et tidsforlængende mellemled imellem kunde og Acer. Hvis man kan kontakte værkstedet direkte er det vel altid en fordel.
Af Niels
#18609
Ville bare slå fast hvad man har af rettigheder. For nogle vil det nok være nemmer bare at sende skærmen direkte tilbage til Getmore og lade dem tage sig af resten.
Af Dinsdale
#18727
Niels skrev:Ville bare slå fast hvad man har af rettigheder. For nogle vil det nok være nemmer bare at sende skærmen direkte tilbage til Getmore og lade dem tage sig af resten.
Fuldstændig korrekt, men det vil også forsinke processen, da slutkunder typisk prioriteres højere end forhandlere hos f.eks. Acer. Der vil også skulle bruges tid på at sende varen til Getmore, som skal checke den i deres system før den sendes videre (papirarbejdet skal være i orden, ellers kommer der typisk en regning) og der vil være ekstra ventetid i sidste ende, fordi maskinen så skal runde forhandleren før den lander hos kunden igen.
Hvis man er "utryg" ved at sende noget ud selv, så lad det gå gennem forhandleren, men regn med at det tager længere tid.
Af Molsen
#18761
Hej Viscus,

Der er intet galt i at Getmore henviser dig til producenten, da det , for dit vedkommende, er bedre at få varen behandlet iht. producent-garanti end iht. reklamation.
Iht. garanti er du som udgangspunkt bedre stillet end du er iht. reklamationsretten.

Getmore har jo ikke gjort andet end at vejlede dig i denne situation, så man kan ikke sige at de ligefrem fraskriver sig ansvar iht. reklamationsberettigelsen. I mine øjne rådgiver de dig tydeligvis på en måde som du er bedst tjent med i forbindelse med reparation af din vare.
Mht. om det er nemmere at sende varen tilbage til Getmore end direkte til Acer service;
Proceduren er fuldstændigt den samme, da både Getmore og Acer fremsender et returfragtbrev som skal klistres på returpakken i forbindelse med reparationssager. Dog vil der gå længere tid, i samlet behandlingstid, hvis reparationsproceduren skal gå igennem Getmore.

Citat fra Viscus: "Getmore sucks" - Nej, du har bare ikke tænkt tingene ordentligt igennem... (: