4. okt 2013, 22:00
#192063
Jeg købte et samsung 55f8005 og fik stærkt anbefalet en kalibrering af det for at få optimalt billede. Det valgte jeg at sige ja til og betale 700 for (en såkaldt klargøring) også fordi jeg jo havde læst om kalibrering herinde. Får så også at vide at så er det opdateret kalibreret og tjekket for pixel fejl.
Jeg købte og betalte tv'et tirsdag middag og fik at vide de ville lave klsrgøringen samme dag så det så var klar onsdag men at jeg nok skulle få en SMS når det var klar.
Jeg tog derud onsdag kl 14.30 da jeg ikke havde hørt noget. Der fik jeg at vide at der var sket en fejl så de på lageret troede at tv'et først skulle være klar torsdag. Men hvis jeg ville gå over i storcenteret overfor i et par timer (for det tog det at klargører tv'et) så ville det være klar men at jeg igen ville få en SMS når det var færdig.
Jeg gik så i centeret men da jeg igen ikke havde hørt noget 3,5 time senere tog jeg derover igen og fik så at vide at teknikkeren havde fået et sygt barn så han var kørt hjem. Men at han skulle tage det som det første tv når han mødte torsdag så det ville være klar torsdag kl 11.
Torsdag kl 8.26 får jeg så en SMS om at nu er mit tv klargjort. Det undre jeg mig lidt over når jeg nu havde fået at vide det ihvertfald tog 2 timer at kalibrere et tv. Men tager ud i butikken da de åbner og spøger hvordan de kan have nået det, får så at vide teknikkeren er mødt kl 7 hvilket jeg har lidt svært ved at tro på i en butik som åbner kl 10. Jeg spøger så om jeg kan få et udskrift af kalibreringen som jeg jo var mest int i og har betalt 700 for. Den kan jeg så desværre ikke få fordi deres computer system er nede men de kan maile den. Jeg fortæller så jeg føler mig snydt og ikke særlig pænt behandlet og får så lov at vælge en film som et plaster på såret. Og de så kan maile det test resultat.
Jeg syntes at det var rart nok med filmen for den dårlige service med leveringen men da jeg kommer hjem kan jeg konstatere at der intet er fin indstillet under billede indstillingerne, alt står til auto i alle billed indstillingerne. hvilket jo så må betyde at de IKKE har kalibreret tv'et. Så jeg står med en følse af at jeg har betalt 700 kr for at de har sat tv'et til og trykket "opdater" det syntes jeg på ingen måde er iorden. Og slet ikke når man i forvejen har købt et tv til 13000 kr.
Den mail jeg skulle få med test resultatet har jeg heller ikke modtaget her 2 dage senere.
Det syns jeg er en utrolig dårlig måde lige at lokke 700 kr ekstra ud af en kunde på. Og jeg føler ikke rigtigt jeg kan bevise de ikke har kalibreret mit tv så jeg må jo ligesom bare æde den.
Den klargøring koster normalt 1000 kr og jeg vil ikke anbefale den overhovedet.
Jeg købte og betalte tv'et tirsdag middag og fik at vide de ville lave klsrgøringen samme dag så det så var klar onsdag men at jeg nok skulle få en SMS når det var klar.
Jeg tog derud onsdag kl 14.30 da jeg ikke havde hørt noget. Der fik jeg at vide at der var sket en fejl så de på lageret troede at tv'et først skulle være klar torsdag. Men hvis jeg ville gå over i storcenteret overfor i et par timer (for det tog det at klargører tv'et) så ville det være klar men at jeg igen ville få en SMS når det var færdig.
Jeg gik så i centeret men da jeg igen ikke havde hørt noget 3,5 time senere tog jeg derover igen og fik så at vide at teknikkeren havde fået et sygt barn så han var kørt hjem. Men at han skulle tage det som det første tv når han mødte torsdag så det ville være klar torsdag kl 11.
Torsdag kl 8.26 får jeg så en SMS om at nu er mit tv klargjort. Det undre jeg mig lidt over når jeg nu havde fået at vide det ihvertfald tog 2 timer at kalibrere et tv. Men tager ud i butikken da de åbner og spøger hvordan de kan have nået det, får så at vide teknikkeren er mødt kl 7 hvilket jeg har lidt svært ved at tro på i en butik som åbner kl 10. Jeg spøger så om jeg kan få et udskrift af kalibreringen som jeg jo var mest int i og har betalt 700 for. Den kan jeg så desværre ikke få fordi deres computer system er nede men de kan maile den. Jeg fortæller så jeg føler mig snydt og ikke særlig pænt behandlet og får så lov at vælge en film som et plaster på såret. Og de så kan maile det test resultat.
Jeg syntes at det var rart nok med filmen for den dårlige service med leveringen men da jeg kommer hjem kan jeg konstatere at der intet er fin indstillet under billede indstillingerne, alt står til auto i alle billed indstillingerne. hvilket jo så må betyde at de IKKE har kalibreret tv'et. Så jeg står med en følse af at jeg har betalt 700 kr for at de har sat tv'et til og trykket "opdater" det syntes jeg på ingen måde er iorden. Og slet ikke når man i forvejen har købt et tv til 13000 kr.
Den mail jeg skulle få med test resultatet har jeg heller ikke modtaget her 2 dage senere.
Det syns jeg er en utrolig dårlig måde lige at lokke 700 kr ekstra ud af en kunde på. Og jeg føler ikke rigtigt jeg kan bevise de ikke har kalibreret mit tv så jeg må jo ligesom bare æde den.
Den klargøring koster normalt 1000 kr og jeg vil ikke anbefale den overhovedet.