26. sep 2005, 22:52
#68
Først vil jeg lige sige tak for et fedt site og nu forum.
Når det så er sagt vil jeg fremlægge min historie om HP's reklamation/reparationspolitik, som en advarsel til de af jer, der påtænker at købe HP produkter. Så må i selv vurdere om mit sag er et enestående tilfælde eller ej.
I mit tilfælde er der tale om en HP Pavilion zt3000 bærbar PC, som har en kanon god skærm - eller det har den i hvert fald når den forlader samlebåndet! Det var netop derfor jeg købte den i sin tid. Nå men ... here goes! Det hele startede med at følgende fejl viste sig på computeren.
Skærmen flimrer: http://www.meantown.dk/files/zt3000_flicker.wmv
Jeg henvender mig naturligvis til forhandleren, da computeren er indenfor reklamationsperioden. Og for at gøre en lang historie kort, tog tre ganges indlevering til reparation, over en periode på ca 2 måneder før computeren fik endeligt udskiftet panelet med et nyt, og dermed blev "repareret". HP krævede iøvrigt at jeg skulle fremvise billedligt beviser, før de overhovedet ville behandle sagen. Nå, tilibage til sagen.
Da jeg får computeren hjem og får den startet, finder jeg lynhurtigt ud af at det panel der er blevet sat i, er af en væsentlig dårligere kvalitet end det foregående. Jeg går ud fra at de skiftet panelet uden at tjekke for ex. lækage i baggrundsbelysningen mv.
Derfor henvender jeg mig personligt til HP, med den hensigt at indlevere computeren igen, så de kan isætte et andet panel. De kræver igen billedligt bevis for reklamationen, hvilket de får. Efter 3-4 dages snakken og ringen frem og tilbage - iøvrigt med 5-6 forskellige personer - får jeg at vide at deres teknikere har vurderet, at det nye panel ikke er defekt.
Afvisningsgrundlag for HP's "teknikere": http://www.meantown.dk/files/hp_afvisning.wmv
Jeg har nu rettet henvendelse til forhandleren med den hensigt at hæve mit købt fuldt ud, og altså få købssummen tilbage, hvliket jeg er blevet rådet til af en jurist. Forhandleren har afvist mit krav, hvorfor jeg har rettet min klage til Forbrugerklagenævnet.
Nedenstående videoklip viser min bærbare (den til højre hvis nogen skulle være i tvivl) ved siden af hhv. en identisk HP Pavilion zt3000 og en Dell Inspiron 6000.
Inspiron 6000 / Pavilion zt3000: http://www.meantown.dk/files/inspiron_vs_zt3000.wmv
Pavilion zt3000 / Pavilion zt3000 i dagslys: http://www.meantown.dk/files/zt3000_vs_ ... agslys.wmv
Pavilion zt3000 / Pavilion zt3000 i mørke: http://www.meantown.dk/files/zt3000_vs_zt3000_morke.wmv
Det var så min, endnu uafsluttede, historie om HP's fabelagtige reparation/reklamationspolitik. Håber det kan hjælpe potientielle HP kunder i at tage en beslutning om hvorvidt de skal købe HP produkter eller ej.
Mvh
degofedal
Når det så er sagt vil jeg fremlægge min historie om HP's reklamation/reparationspolitik, som en advarsel til de af jer, der påtænker at købe HP produkter. Så må i selv vurdere om mit sag er et enestående tilfælde eller ej.
I mit tilfælde er der tale om en HP Pavilion zt3000 bærbar PC, som har en kanon god skærm - eller det har den i hvert fald når den forlader samlebåndet! Det var netop derfor jeg købte den i sin tid. Nå men ... here goes! Det hele startede med at følgende fejl viste sig på computeren.
Skærmen flimrer: http://www.meantown.dk/files/zt3000_flicker.wmv
Jeg henvender mig naturligvis til forhandleren, da computeren er indenfor reklamationsperioden. Og for at gøre en lang historie kort, tog tre ganges indlevering til reparation, over en periode på ca 2 måneder før computeren fik endeligt udskiftet panelet med et nyt, og dermed blev "repareret". HP krævede iøvrigt at jeg skulle fremvise billedligt beviser, før de overhovedet ville behandle sagen. Nå, tilibage til sagen.
Da jeg får computeren hjem og får den startet, finder jeg lynhurtigt ud af at det panel der er blevet sat i, er af en væsentlig dårligere kvalitet end det foregående. Jeg går ud fra at de skiftet panelet uden at tjekke for ex. lækage i baggrundsbelysningen mv.
Derfor henvender jeg mig personligt til HP, med den hensigt at indlevere computeren igen, så de kan isætte et andet panel. De kræver igen billedligt bevis for reklamationen, hvilket de får. Efter 3-4 dages snakken og ringen frem og tilbage - iøvrigt med 5-6 forskellige personer - får jeg at vide at deres teknikere har vurderet, at det nye panel ikke er defekt.
Afvisningsgrundlag for HP's "teknikere": http://www.meantown.dk/files/hp_afvisning.wmv
Jeg har nu rettet henvendelse til forhandleren med den hensigt at hæve mit købt fuldt ud, og altså få købssummen tilbage, hvliket jeg er blevet rådet til af en jurist. Forhandleren har afvist mit krav, hvorfor jeg har rettet min klage til Forbrugerklagenævnet.
Nedenstående videoklip viser min bærbare (den til højre hvis nogen skulle være i tvivl) ved siden af hhv. en identisk HP Pavilion zt3000 og en Dell Inspiron 6000.
Inspiron 6000 / Pavilion zt3000: http://www.meantown.dk/files/inspiron_vs_zt3000.wmv
Pavilion zt3000 / Pavilion zt3000 i dagslys: http://www.meantown.dk/files/zt3000_vs_ ... agslys.wmv
Pavilion zt3000 / Pavilion zt3000 i mørke: http://www.meantown.dk/files/zt3000_vs_zt3000_morke.wmv
Det var så min, endnu uafsluttede, historie om HP's fabelagtige reparation/reklamationspolitik. Håber det kan hjælpe potientielle HP kunder i at tage en beslutning om hvorvidt de skal købe HP produkter eller ej.
Mvh
degofedal