Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sorenloft
#9458
Hej alle

Har en skærm inde hos Infocare (tror jeg). Jeg sendte skærmen ind i sidste uge, og ved fra postens track & trace at den er afleveret. Men det er en uge siden nu, og jeg har intet hørt fra Infocare. Jeg har sendt dem en email som jeg ikke har fået svar på, og jeg har forsøgt at ringe, men havner i en giga-telefonkø, hvor jeg endnu ikke har haft tid til at vente i mere end 40 minutter.

Jeg har altså ingen mulighed for at få status på min skærm. Da jeg ikke har hørt noget fra dem, frygter jeg at den bare er glemt i et hjørne på deres lager, eller noget. Derudover oplyser at man må forvente reparationstid indenfor 3-5 hverdage. Men jeg har ikke engang hørt at de har modtaget skærmen (LG L2000C-SF med flotte hyletoner).

Nogen erfaringer eller gode råd?
Af sol_jakobsen
#9459
gå dem på klingen, fik selv ombyttet min 970p til en der ikke virkede sendte den ind igen, og måtte snakke 10 gange med dem i telefon over 2 mdr før de sendte en anden som jeg nu i dette øjeblik sidder med, og er ved at sende tilbage, da der der er 1 rød pixel fejl, en blå, og en sort, så der går nok et halvt år mere inden jeg ser en skærm :)

kan selvfølgelig ikke sige noget om deres service generelt
Af sorenloft
#9463
Nej hvor er det belastende. Man skulle tro de havde noget imod kunder...? Jeg vold-spammer dem, og prøver at klage til LG.
Af sol_jakobsen
#9464
ja okay, men lige for en ordens skyld igen min oplevelse kan ikke umiddelbart gøres til genstand for service niveauet hos infocare. det siger kun noget om min sag, som har været totalt uaksptabel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9468
Jeg har ombyttet 3 skærme igennem infocare og på intet tidspunkt har jeg stået uden en skærm i mellemtiden. De sendte en ny med en retur-pakkeseddel i, som jeg blot skulle smide af på posthuset (dvs. putte den gamle skærm i kassen).
Af sol_jakobsen
#9470
yakken skrev:Jeg har ombyttet 3 skærme igennem infocare og på intet tidspunkt har jeg stået uden en skærm i mellemtiden. De sendte en ny med en retur-pakkeseddel i, som jeg blot skulle smide af på posthuset (dvs. putte den gamle skærm i kassen).
hmmmm?????? vil det sige at: hvis jeg har fejlmeldt foden på min970p, og jeg senden bud efter en anden (swap) og så ligger min i kassen, så sender du mig min skærm når den er fikset, så jeg ikke skal leve med de pixelfejl?????
jeg var bare af den forståelse at de beholdte min skærm og jeg så beholdte den de sendte?
Af SLL
#9471
Problemet med LG's L2000C er sikkert, at Infocare ikke kan fremskaffe en ny skærm til dig. Jeg havde nøjagtig samme problem med min nummer 2 LG L2000C skærm, som var defekt ved ankomst (DOA de kalder det). Efter 14 dage måtte inforcare opgive at skaffe den, og kreditere skærmen (desværre til Getmore, men det er en anden uheldig sag) :)

Jeg har fulgt lidt med på edbpriser under L2000C skærmen. Og det ser ud som om, at skærmen næsten aldrig er på lager nogen steder. Enten fordi der sælges tonsvis af denne skærm, men sandsynligvis af en helt anden årsag som jeg ikke kender.

Hvis du kan få pengene tilbage, så havde jeg nu nok kikkert efter noget helt andet hvis jeg var dig. Ikke at LG skærmen (panelet) er dårlig (S-IPS), men jeg tvivler lidt på kvaliteten af elektronikken omkring panelet. Som sagt har jeg haft en med pixelfejl + lidt hyletone, nr. 2 skærmen virkede ikke. Så jeg tvivler lidt på kvaliteten.

Jeg har nu valgt en DELL 2007FP skærm, som egentlig svare meget godt til LG skærmen. Dog er den efter min mening noget pænere. Og jeg krydser finger for, at samlingen af den er bedre en ved LG.

SLL
Af sorenloft
#9475
Ja, jeg har godt læst om DOA osv. Men jeg undgik at bede om en ombytning, da skærmen ikke havde andre fejl end de der møg-irriterende hyletoner (ironisk, nu hvor det er en konkurrenceparameter blandt hardware-producenter at udstyret støjer mindst muligt).

Har dog ved fejmelding tilkendegivet at jeg godt kan leve med ombytning til en 1970'er som også er testet her på sitet.

Men det der undrer mig er stadigvæk bare at jeg intet har hørt fra Infocare? Man skulle synes at ens indsendte udstyr bliver registreret ved modtagelsen, så man løbende kan følge med i status. Ligesom med track & trace hos posten og online butikker.

Anyway, jeg har brokket mig til LG, og så får vi se om det hjælper. Ellers må jeg jo forsøge at få pengene igen. Det er bare ærgerligt når man har brugt lang tid på at undersøge lige præcis hvilken skærm man vil have. Så skal man starte forfra :-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9482
sol_jakobsen skrev: hmmmm?????? vil det sige at: hvis jeg har fejlmeldt foden på min970p, og jeg senden bud efter en anden (swap) og så ligger min i kassen, så sender du mig min skærm når den er fikset, så jeg ikke skal leve med de pixelfejl?????
jeg var bare af den forståelse at de beholdte min skærm og jeg så beholdte den de sendte?
Var mit indlæg så uforståeligt? ;) Ja, der ligger en helt ny skærm i kassen og du ser aldrig den fejlbehæftede skærm igen. Det er muligt at de har ændret praksis siden min bror ombyttede sin 172X for pixelfejl, men det er nu kun 1 år siden og der forløb det som jeg beskriver her.
Af sorenloft
#9512
Jeg brokkede mig til LG via LG's online kontaktformular. Så skete der noget! Infocare ventede åbenbart på at få en ny strømforsyning hjem til skærmen. Det skulle de jo bare have fortalt mig... Jeg fik ovenikøbet et direkte nummer til medarbejder hos LG i Danmark :-) Så brok jer det bedste i har lært ;-)
Af kenneth molin
#9520
Da jeg sendte min samsung 970p til Infocare pga. pixel fejl - fik jeg ingen erstatningsskærm.

Jeg kunne dog på Infocare´s hjemmeside, følge med i hvor langt man var nået med behandlingen. Da der var gået ca. 2 uger stod der, at der var 2 døde subpixel, hvilket ikke var omfattet af pixel garantien. Herefter skete der ingen ting i over en uge, hvorfor jeg ringede til dem og talte med en Infocare medarbejder - han kunne ikke rigtig se hvad der var sket, men han ville lægge en seddel til pgl. der havde sagen, hvorefter jeg ville få besked på email eller telefonisk.

Herefter hørte jeg intet i næsten en uge, hvorfor jeg igen ringede til Infocare. Her kunne man nu se, at skærmen var lagt på depot - hvorfor vidste han ikke, men han ville tage sig af sagen med det samme.

2 dage efter fik jeg skærmen med posten - uheldigvis den samme skærm med den samme pixel fejl.

Hvad lærte jeg så af det - Jo! når man køber en lcd skærm med pixel fejl, skal man bruge sine 14 dages returret og så købe skærmen et andet sted.

En ting jeg ikke kan forstå? hvorfor accepterer forhandlerne at sælge skærme uden at kunne returnere dem til producenten - det er jo forhandlerne der i sidste ende hænger på en skærm, som alle sender tilbage indenfor 14 dage grundet pixelfejl.

De må efterhånden hænge på en del skærme efterhånden, da det er ofte man hører folk har pixel fejl på deres nyindkøbte skærme. (Eller er det blot de samme skærme der er i omløb.)
Af SLL
#9522
Det er min overbevisning, at langt fra alle sender deres skærm til rep. pga. et par pixelfejl. Og som du selv har erfaret det, dækker garantien med stor sandsynlighed ikke. Jeg tror heller ikke, at der er forfærdelig mange, der vil ha' pengene tilbage inde de 14 dage er gået pga. et par pixelfejl. Mange opfatter det - desværre - ganske simpelt som noget der sikkert skal være der :)

Jeg bryder jeg mig bestemt heller ikke om det med en skærm, der "cykler" rundt i systemet. Hvis du havde leveret din skærm inkl. pixelfejl tilbage til forhandler, og byttet til en andet, så var din første skærm sikkert bare blevet solgt til en anden kunde. Imballagen ville til sidst ligne noget der var trukket 5 km. efter en bil, når først skærmen i få tilfælde, havde været rundt til flere forskellige kunder. Og værst er, at forhandleren til sidst kan nægte at give pengene tilbage, pga. ødelagt imballage.

Nej, jeg bryder mig bestemt heller ikke om det med IT hardware, der "cykler" rundt mellem kunderne. Hvor en kunde er utilfreds med et produkt, er en anden måske tilfreds :s

SLL
Af DavidB
#23240
Jeg har ekstremt ringe erfaringer med Infocare.

Havde en 19" LG CRT skærm der var til rep 4 gange.

Jeg gik med til en ombytning hvorefter jeg modtog en skærm der var møgbeskidt og havde rester af syltetøj på foden.... Lækkert.

Efter at have brokket mig fik jeg så en ny der var værre end min egen.



V.H. David
Af PKR
#44415
Så kan jeg melde mig i køen.
For 3 uger siden blev mit 42" Mirai afhentet under gældende 3 års garanti. Jeg blev informeret om at Infocare ville bruge 11 arbejdsdage hvis det nye panel var på lager og elelrs 15 arbejdsdage. Det er nu 17 arbejdsdage siden at det blev hentet, og nu kommer gyseren. INGEN - ABSOLUT INGEN svarer telefonerne hos hverken Infocare eller Powermill. De reposnderer ikke på mails, og selv en klagemail til Mirai er ikke blevet besvaret nu på 3 døgn.
Har Infocare stjålet vore varer? Er de gået konkurs? Skal vi melde dem til Politiet?
Under alle omstændigheder bør man ikke anskaffe nye MIRAI produkter eller indlevere dem til reparation hos Infocare, før de begynder at besvare deres mails og telefoner. man bliver jo helt dårlig!
Hilsen