Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#62012
Hej

Jeg har desværre fået stjålet mit TV men havde da heldigvis en totalforsikring gennem Happycare/Elgiganten.
Men nu viser det sig at de ikke kan skaffe et TV magen til (et Panasonic TH42PZ85). De har ikke andre Plasma TV i Full HD på lager. De har tilbudt et Full HD LCD TV istedet for i 10.000 kr. klassen. Men det har jeg sagt nej til, jeg mener ikke det er et "Teknisk tilsvarende produkt" som de skriver i deres brochure.

De siger at de snart får Panasonic G10 modeller på lager og jeg mener det er et mere lignende TV, men de mener det er for dyrt ift. det jeg havde købt. Men i deres brochure står der ikke noget om pris, kun at det teksnisk skal være et tilsvarende produkt.

Er der andre der har erfaringer med Happycare og deres procedure hvis de ikke kan skaffe det produkt de skal erstatte?
Af Thor-thor
#62013
Jeg skulle mene at det ligger lige for at G10 er afløseren for PZ85.

Kunne kun finde det her: http://blogs.consumerreports.org/electr ... -2009.html

Men har tidligere set en præsentation hvor man kunne se hvilke modeller der afløste 08 modellerne, men kan ikke lige finde den pt.

Ved ikke lige hvor tunge de er at danse med, men hvis de vil tilbyde et 10k lcd kan du vel også få et 42G10.
Det burde være i samme prisklasse.
Her en pris på 9k ved aut. Pana center inkl. lev.: http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=206901
#62015
JLA_DK skrev:Men i deres brochure står der ikke noget om pris, kun at det teksnisk skal være et tilsvarende produkt.

Hvis jeg var dig ville jeg stå urokkeligt fast på denne paragraf. Og nægte at gå ind på evt pres angående at det i stedet er prisen der er afgørende.
Og hvis sælgerne i butikken bliver umulige så prøv da en mail til ham direktøren Jesper Boysen. Han beder jo selv om det:-)
Og så er det sikkert ikke nogen dårlig ide venligt at fortælle dem at hvis tingene går helt i hårknude så kontakter du forsikringsankenævnet.
Men det skulle ikke undre mig hvis du faktisk kunne lykkes at komme igennem med det gode:-)
De skal jo for god ordens skyld forsøge at bøffe dig lidt først, ik?
;)
Af JLA_DK
#62350
Jeg mener også helt klart at der ingen grund er til ikke at levere et G10 da dette er afløseren for PZ85 ifølge Panasonic.
Men ifølge dem jar har snakket med ved ElGiganten/Happycare så er de ikke enige !:(
De siger at det er meget dyrere (Deres pris er åbenbart 12000 kr.) Men jeg har opsnuset at de tidligere har solgt det til 8999 kr på tilbud og da jeg købte PZ85 var det på tilbud til 9999, sat ned fra 14999. Så jeg kan slet ikke se problemet...

Men tak for opbakningen, jeg vil helt sikkert stå meget fast på at jeg skal have et PZ85 eller et G10!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#62355
"Teknisk tilsvarende" er så afgørende ikke noget man kan kalde en ombytning fra plasma til LCD. Ud over at begge teknologier viser et billede, så er de da så langt fra hinanden rent teknisk, som man næsten kan komme. Hvis de insisterer på at kalde de to ting ens, så må de dælme diske op med en solid begrundelse, for selvom vi insisterer på ikke at være fikserede på hvilken teknologi der er bedst, så kan man altså ikke påstå at de to teknolgier er tilsvarende!

Hold hårdt på dit!
Af red_martians
#62372
DEsværre har det at G10 måske er afløseren for PZ85 ikke noget at sige i denne sammenhæng. Hvis de giver dig et G10 så go for it. Men teknisk set kunne de have nøjes med at give dig et U10 eller S10, da det teknisk set minder mest om det du har. Faktisk har de også fullHD, samme billedeprocessor, og faktisk lidt bedre panel. Pris har ingen betydning her, ej heller hvilken model der er afløser. Kan den nye billigere model det samme som din, så vil man som ofte bytte det til det, selvom det kun koster det halve af, hvad dit kostede. Sådan er det bygget op. Men nu du siger forsikring, så tjek betingelserne. Dem jeg normalt sælger er uden afskrivning, så det vil sige at produktet skal koste det samme, fremfor at være tilsvarende.
Af JLA_DK
#62439
red_martians skrev:DEsværre har det at G10 måske er afløseren for PZ85 ikke noget at sige i denne sammenhæng. Hvis de giver dig et G10 så go for it. Men teknisk set kunne de have nøjes med at give dig et U10 eller S10, da det teknisk set minder mest om det du har. Faktisk har de også fullHD, samme billedeprocessor, og faktisk lidt bedre panel. Pris har ingen betydning her, ej heller hvilken model der er afløser. Kan den nye billigere model det samme som din, så vil man som ofte bytte det til det, selvom det kun koster det halve af, hvad dit kostede. Sådan er det bygget op. Men nu du siger forsikring, så tjek betingelserne. Dem jeg normalt sælger er uden afskrivning, så det vil sige at produktet skal koste det samme, fremfor at være tilsvarende.
Grunden til at jeg skriver G10 er fordi det er det eneste TV elgiganten har der minder om PZ85.
Jeg har læst gennem betingelserne og selvom det står lidt kryptisk så udleder jeg at der ingen sammenhæng skal være med prisen, det skal være et nyt, teknisk tilsvarende TV man får.
Af JLA_DK
#62517
Lige en afsluttende bemærkning...

Efter endnu en opringning til HappyCare og derefter til ElGigantens kundeservice viser det sig at der er nogle ved kundeservice der udelukkende behandler forsikringssager. De ville så ringe mig op dagen efter (idag).
En flink dame siger at de har lagt en bestilling på et G10 til mig ved min lokale ElGiganten :) Det kan afhentes næste uge :) :)
Hun mente ikke der var nogen problemer i denne sag... Man skal åbenbart bare snakke med de rigtige mennesker. Bare lidt træls man skal undvære sit TV i 3 måneder inden man kommer til det...

Men til evt. andre der har problemer, lad være med at acceptere det første erstatnings TV i bliver tilbudt hvis i ikke mener det er tilsvarende det i havde før.