Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ReneFRLund
#141814
Jeg har i lidt tid, gået og gerne ville skifte mit ældre Sony LCD tv ud med noget nyt. Og ikke mindst større, da jeg nu sidder længere væk. Jeg var idag ude og kigge lidt, og så et KDL-46EX720 til en pris på omkring 10.000,- kroner.

Jeg synes generelt det er et rigtig lækkert tv. Men, tænkte jeg ville undersøge nærmere på nettet - for hvad nu hvis. ;-) Ganske rigtig fandt jeg samme fjernsyn, dog i 55" til en merpris på små 1-2000,- kroner(alt efter forhandler).

Men mit spørgsmål er, om nogen har erfaringer med denne serie fra Sony? Jeg er ikke meget inde i tv, derfor dette indlæg. Har aldrig haft problemer med den nuværrende, og derudover fungere den fint med f.eks. Playstation 3.

Hvis nogen skulle have andre forslag(gerne i samme størrelse, og/eller prisklasse), må I hellere end gerne komme med dem. :-)

Tak på forhånd.
Af JesperKeller
#141819
Hej René

EX720'eren er en fed mellem skærm fra Sony. Den er blevet anmeldt her, så hvis du vil læse lidt mere om den, så læs her:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1303380348

Det er et godt value-for-money tv!
En ting du dog skal være opmærksom på, er at tv'ets kabler vender bagud (også nævnt i testen), så du kommer ikke til at kunne hænge dit tv helt tæt på væggen som mange andre LED skærme kan!

Hvis du evt VIL have et tv som kan hænge tæt på væggen fra Sony, så skal du tage et kig på NX720. Den koster en lille smule mere, men kommer med Monolith Design, som er Sony's skærme som ikke kant har, kun med et helt glas plade lagt oven på.
Af ReneFRLund
#141821
Tak for dit svar, Jesper.

Når du siger at det er et godt tv, til pengene rammer du præcis den oplevelse jeg selv fik. Og så overrasker det mig også lidt, at springet fra 46 til 55 ikke var dyrer end som så. At selve tvet ikke kan komme rigtig fladt op imod en væg, vil jeg kunne leve med da jeg har et forholdvis langt møbel til tv og konsoller. :-)

Stod godt nok, og kiggede på et andet Sony også. Stod i en form for holder, der på samme tid var en højtaler. Det må have været fra NX-serien. Synes det så fantastisk ud. Prisen var dog også lidt en anden, som du også selv nævner. ;-)
Af JesperKeller
#141824
Hehe ja, det har højst sandsynligt været NX-serien du har kigget på det. Det er hvertfald en af Sony Serierne som har en Alu-Foot.

Men EX720 ville også være den skærm jeg ville købe, hvis den kan komme tæt på væggen!
Men jeg må bare vente lidt endnu.