Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esdorf
#39044
Jeg har lige købt et sony 40x3500 som jeg bl.a. gerne vil bruge til at se film fra min bærbar pc (en LG S1), men denne har desværre kun VGA-udgang.

Tilgengæld har den et PCMCIA-kortslot så mit spørgsmål er derfor om man kan få et kort til det kortslot så man kan bruge HDMI i stedet for VGA??

Håber nogle kan hjælpe...

Venlig hilsen
Christian
Brugeravatar
Af azrael
#39127
Det PCMCIA-slot du tænker på er med stor sandsynlighed CI-slottet til de digitale tunere. Selvom slottet har samme format som et PCMCIA-slot, så kan du ikke anvende det som et sådant. Iflg. specs på sony.dk skulle tv'et dog have analog pc-indgang (DSUB15).
Af wizdk
#39141
Azrael
Jeg tror han mener Pcmcia slot på bærbaren Så han fik fik hdmi udgang.
Jeg har kigget på nette og kan ikke finde noget. Kunne være lækkert hvis det kunne lad sig gøre for så ville mange have muligheden. Men ved ikke om det kan lad sig gøre rent teknisk. Tror det ikke.
Men Vga er osse godt nok du mangler bare lyden har du noget anlæg ????
Hilsen Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#39142
Du kan desværre ikke få et grafikkort til pcmcia porten. Der er kun én måde at opgradere grafikken på en laptop - og det er med en ny laptop...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#39147
Indkøbsprisen er vist omkring 230 usd. Det må være et forholdsvist nyt produkt. Jeg mindes ikke at have set andet end løse rygter om pcmcia grafikkort førhen.
Brugeravatar
Af Andromedia
#39150
Personligt kan jeg ikke se forskel på hdmi og vga på en 42". Selv hvis jeg sidder tæt på skærmen og skifter frem og tilbage mellem de to outputs.

hdmi har dog den fordel at den har lyd i samme kabel....
Af esdorf
#39151
Okay jeg må nok bare holde mig til VGA så.. det er sikkert også fint nok..

Grunden til jeg tænkte på det, var netop at jeg havde set sådan et pcmcia grafikkort, som dog kun var til dvi men det findes så åbenbart ikke med hdmi.. Mange tak for hjælpen allesammen!