Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#175753
M.h.t. webinterface på min nyindkøbte WD TV Live-boks så kan jeg godt få adgang til dette via min Androidtelefon, men ikke fra min computer med Windows 7.

Når jeg i browseren på min Androidtelefon taster adressen 192.168.0.7 får jeg fint adgang til webinterface på boksen, men når jeg taster samme adresse i browseren på min computer er der ingen adgang.

Windows Firewall blokerer ikke for boksen, så det kan ikke være dér problemet ligger.

Men kunne der være nogen af jer der ved hvad pokker problemet så kan være?

På forhånd tak for svar!
Af Ohio
#175865
Men hvad sker der når du prøver?

Ellers har jeg selv bestilt en som burde komme i morgen eller overmorgen, så kan det være jeg selv løber ind i det :)
Af svbg1979
#175908
Ohio skrev:Men hvad sker der når du prøver?

Ellers har jeg selv bestilt en som burde komme i morgen eller overmorgen, så kan det være jeg selv løber ind i det :)
Jeg har prøvet i Internet Explore, Firefox, Google Chrome og Opera. Alle fire browsere prøver at forbinde til IP-adressen som er 192.168.0.7. I Google Chrome står der "Venter på forbindelse."

Så umiddelbart ser det ud til at en computerbrowser ikke kan få forbindelse, men en Androidbrowser kan godt uden nogen som helst problemer.

Jeg har så efterfølgende fundet ud af, at der er en hemmelig browser indbygget i WD TV Live.

I denne webbrowser kan jeg faktisk få adgang til den webbaseret brugerflade.

For at komme frem til browseren skal man gå ind under Setup > About. Når man er der skal man trykke på Search knappen på fjernbetjeningen (knappen nederst til venstre)
For at komme ud af browseren igen skal man trykke på den blå Home knap på fjernbetjeningen.

Men du må meget gerne give en tilbagemelding herinde når du får din WD TV Live og specielt om du også har problemer med at tilgå den webbaseret brugerflade via en computer.
Af Ohio
#176075
Interessant med den indbyggede browser - men jeg kan ikke flytte musen rundt og vælge de forskellige felter - er der et trick til det?

Med hensyn til at se browseren fra PC'en, da må jeg jo desværre fortælle dig at jeg straks får den op i browseren. Jeg er dog endnu ikke klar over hvilket login jeg skal bruge, men det finder jeg vel ud af.

Tilgengæld kan jeg ikke se shares på netværket...
Af svbg1979
#176092
Ohio skrev:Interessant med den indbyggede browser - men jeg kan ikke flytte musen rundt og vælge de forskellige felter - er der et trick til det?

Med hensyn til at se browseren fra PC'en, da må jeg jo desværre fortælle dig at jeg straks får den op i browseren. Jeg er dog endnu ikke klar over hvilket login jeg skal bruge, men det finder jeg vel ud af.

Tilgengæld kan jeg ikke se shares på netværket...
Kører du trådløst eller kabel fra din router til WD TV Live?

Musen kan du først bevæge hvis du tilslutter en mus. Både mus med kabel og trådløs fungere ligeledes med tastatur.

Browseren er nu ikke meget bevendt, da du kun kan have ét browservindue åbent, nemlig dét du ser.

Det betyder, at hvis du klikker på et link der åbner i et nyt browservindue vil der intet ske.

Browseren understøtter heller ikke hverken Adobe Flash eller Microsofts Silverlight, da styresystemet på WD TV Live er Linuxbaseret.

Men jeg kan nu nemmere tilgå den webbaseret brugerflade, nu hvor der er denne browser. Jeg har indtil videre opgivet at få det til at fungerer via computeren.

Koden til log ind er: admin og den kan du selv ændrer i den webbaseret brugerflade.
Af Ohio
#176098
Trådløst, men jeg har nu fundet dem - så jeg ved ikke lige hvad det var.

Og jeg fandt på den gode ide at download manualen (nu de ikke gad lægge en i æsken ;)

Jeg ser på æsken den har "flash light", men ved ikke lige hvad det dækker over - har heller ikke lige en ekstra mus :)

Kan du du stadig ikke se browseren fra PC'en?
Af svbg1979
#176167
Ohio skrev:Trådløst, men jeg har nu fundet dem - så jeg ved ikke lige hvad det var.

Og jeg fandt på den gode ide at download manualen (nu de ikke gad lægge en i æsken ;)

Jeg ser på æsken den har "flash light", men ved ikke lige hvad det dækker over - har heller ikke lige en ekstra mus :)

Kan du du stadig ikke se browseren fra PC'en?
Det er Adobe Flash Lite. Lige præcis hvad det går ud på, kan jeg ikke blive klog på. Jeg har et link fra Adobe her: http://www.adobe.com/mena_en/products/flashlite/

Den webbaseret brugerflade har jeg opgivet at få til at virke på computeren ihvertfald trådløst. Har ikke prøvet med et kabel endnu.
Af Ohio
#176241
svbg1979 skrev:
Ohio skrev: Kan du du stadig ikke se browseren fra PC'en?
Det er Adobe Flash Lite. Lige præcis hvad det går ud på, kan jeg ikke blive klog på. Jeg har et link fra Adobe her: http://www.adobe.com/mena_en/products/flashlite/

Den webbaseret brugerflade har jeg opgivet at få til at virke på computeren ihvertfald trådløst. Har ikke prøvet med et kabel endnu.
For lige at præcisere, wdtv'en er trådløst på nettet, computeren er kablet til routeren.

Du er sikker på du bruger den rigtige addresse?

Kan du ping'e ip nummeret på PC'en?

(run cmd så der åbner et kommando vindu, skriv ping IPNUMMER)


Hvis den skriver at den ikke kan få kontakt med maskinen så er er den enten blokeret i en firewall eller du har forkert addresse på maskine.