Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rouliz
#60917
Hej alle sammen.

Jeg fik mit nye tv igår. (x10y) Dejligt flot tv.
Nå nu til sagen. Når jeg smider min computer op via DVI, til hdmi så passer den ikke helt. Har sat computeren til 1600x1024 f.eks, men der mangler stadig noget ude i siderne og oppe og nede. Det er virkelig irriterende. Håber nogen har erfaring med det. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60919
1600x1024 er jo heller ikke en 16:9 opløsning. Du skal køre 1920x1080 eller 1366x768 for at vise 16:9.
Af Rouliz
#60920
Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem. tak :)
Af Rouliz
#61044
Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe! :(
Det er virkelig irriterende.

Har prøvet at sætte det til 1920*1080, men jeg mangler stadig 1cm penge rundt omkring.

Nogen der har x10y som måske kan hjælpe mig..?
Af Rouliz
#61232
Nogen der kan sige mig hvorfor jeg kun kan få min computer til at passe når jeg bruger vga?
det er da virkelig irriterende.
Og når jeg bruger vga kan jeg vælge 1366x768 og få det til at passe perfekt, men det kan jeg ikke når jeg bruger dvi-hdmi
GTX: 9600gt 1bg.
Af Scandal
#61260
Jeg har p.t. kun erfaringer med VGA.
Jeg får det bedste billede ved at sætte computeren til 1280*800 og sætte TV'et til det samme.
Det eneste problem jeg herefter løb ind i, var at afspilningerne på mediacenter ikke passede helt.

4:3 optagelser blev vist med kasser i siderne (kunne godt accepteres), men bred-format blev vist i "det rigtige" format, blot med sorte kanter hele vejen rundt om.

Det løste jeg ved at vælge "zoom 3" i mediacenteret.
(hiv menuen frem, mens den afspiller og vælge "zoom") - nu ser det fint ud... hvis man altså ser bort fra at den optager en analogt, komprimeret SD signal og komprimerer det endnu mere ;-)