Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af B&W
#224009
Jeg har en del judder problemer når jeg bruger Netflix. Jeg har Apple TV tilsluttet min Panasonic ST50, hvor jeg umiddelbart synes Netflix app'en i tv'et giver bedre panorering. Dette kan jeg ikke få til at give mening, da jeg er rimelig sikker på at app'en kører 50hz billedebandling???
50hz indstilling på Apple TV giver dog bedre billedekvalitet, bortset fra panoreringen og 60hz er jeg ikke helt tilfreds med...
Afspilning af film i MRMC giver også judder problemer (Dette kunne man vel forvente ved 24p indhold). Min Boxee med 24p giver klart et bedre resultat på dette område...
Er dog godt tilfreds med DTS passthrough (håber der kommer Dolby TrueHD passthrough og evt. Atmos og DTS:X til fremtidig behov), TV streaming 50hz og NFL Gamepass i 60hz, plus jeg synes fremtidig muligheder ser lovende ud med apps...
Ting til forbedring: Netflix afspilning og generelt 24p indhold!
Købte Apple TV 4, så jeg kunne samle familiens behov i en afspiller (istedet at skulle have både Chromecast, Boxee og Airport Express), men den lever ikke op til min Boxees muligheder når det gælder 24p.
Kan vi forvente 24p til Apple TV? Hvis ikke, så håber jeg at vi kan forvente en app der evt kan afspille indhold fra NAS i 24p.
Senest rettet af B&W 13. dec 2015, 23:02, rettet i alt 3 gange.
Af mich61
#224010
Jeg synes personligt, at ATV4 er generel betydeligt bedre end Chromecast, når vi taler hastighed og stabilitet. Ville aldrig gå tilbage til chromecast, men det er blot min mening
Af Dare_Devil
#224039
Efter opdatering til 9.1 har jeg fået problemer med Netflix. Når jeg åbner en video blinker billedet en gang eller to, og derefter bliver skærmen sort. Lyden samt undertekster kører videre.

Jeg har ingen problemer med andre apps. Jeg har prøvet at lukke Netflix, power cycle samt geninstallere Netflix appen, men intet hjælper.

Er der andre, der har oplevet noget lignende?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#224116
B&W skrev:Kan vi forvente 24p til Apple TV? Hvis ikke, så håber jeg at vi kan forvente en app der evt kan afspille indhold fra NAS i 24p.
Så skal Apple ændre mening. Det er på systemniveau at 50/60 Hz kører lige nu, så det ser ikke ud til at app-udviklerne har nogen mulighed for at forcere 24p.
Af ChrisJJ
#224118
Hvordan fungerer det med bl.a. bbc iplayer? ændre man DNS eller? Kan unblock bruges? tænker også på de svenske og norske tv apps
Af ChrisJJ
#224124
Tak for info. Har jeg unblock og er godt tilfreds med det. Nogen der bruger det?
Af Dare_Devil
#224141
Jeg har snakket med Netflix support omkring mit problem, og jeg har fået følgende svar:

Apparently this is an odd issue that it's been occurring just a while, I have shared all information of what have you done and, They told me that they're working to solve this issue, That everything's is in order from your end, Just that the Apple TVs had an issue with the update, The Netflix app is having hard issues adapting to the new version, That's why you're having the issue, No worries, Though, This kind of issues don't last long, Our engineers are already working on this along with Apple so we can have the permanent fix for the issue

Så det er vist bare med at væbne sig med tålmodighed O-O
Af katbird
#224151
SVT Play virker ikke med Unblock-us .
Jeg bruger selv danske unlocator hvor bla. svtplay virker ,bbc iplayer arbejdes der på ,at få til at virke på atv4,ifølge svar på deres facebook side.
Af PBL
#224158
Dare_Devil skrev:Jeg har snakket med Netflix support omkring mit problem, og jeg har fået følgende svar:

Apparently this is an odd issue that it's been occurring just a while, I have shared all information of what have you done and, They told me that they're working to solve this issue, That everything's is in order from your end, Just that the Apple TVs had an issue with the update, The Netflix app is having hard issues adapting to the new version, That's why you're having the issue, No worries, Though, This kind of issues don't last long, Our engineers are already working on this along with Apple so we can have the permanent fix for the issue

Så det er vist bare med at væbne sig med tålmodighed O-O
Netflix er lige blevet opdateret til 1.0.2, som indeholder ikke specificerede bugfixes. Måske det hjælper på noget?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 38