Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358162
Tidal har jo åbnet op for hi-res streaming på deres hifi abb, men med mit setup, som I kan se forneden, kan jeg så udnytte det? Eller får jeg samme lydkvalitet via Apple music på Apple tv boks.
jeg er i den specielle situation at jeg er lam og sidder i kørestol, og bruger en øjenstyret computer til at styre hele mit setup med. Og Apple music har en bedre menu end tidal på Apple tv boksen.
jeg har i mange år været bruger af tidal, men i betragtning af min situation overvejer jeg at skifte til Apple music.
#358164
Uden at kende de præcise tekniske detaljer vil jeg næsten være sikker på du ikke får nogle fordele med Tidal over Apple Music via ATV. Brugervenlighed må overtrumfe eventuelle marginale fordele.
Ps: det er fedt du kan styre det på den måde. Imponerende.
#358166
Umiddelbart har jeg svært ved at se, at du skulle opnå nogen fordele med Tidal fremfor Apple Music, når det kommer til integration og brug via ATV.

Derudover kan jeg fortælle dig, at der pt. fra mobiloperatørernes side (CBB/Telenor) er snak om, at Tidal trækker sig fra det danske marked ved udgangen af 2024, hvilket er grunden til, at disse ikke længere tilbydes til kunderne for disse selskaber.
Jeg har ikke kunne finde noget på nettet som understøtter dette, og det virker som et mærkeligt træk, at trække sig fra åbne markeder, så tag det kun med i dine overvejelser, hvis det vil være en stor omvæltning for dig, at skulle skifte streamingtjeneste "pludseligt".
#358202
Med Atv som streamer vil du kun kunne høre en minimal bedring i lyden ved at benytte Tidal hi-res, vel at mærke på et ok godt anlæg. Derimod, som du selv nævner, er brugeroplevelsen med Apple Music meget, meget bedre. Så det vil jeg helt klart anbefale. Jeg er selv lige skiftet fra Apple Music til tidal, men streamer igennem bluesound. Skulle det køre i native app, ville jeg blive på Apple Music.
#358205
Tak for svarene, jeg har besluttet at skifte til Apple music.