Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257317
Jeg prøvede i går at leje Logan i 4K HDR fra den amerikanske iTunes. Det forløb uden problemer for mig.

Fremgangsmåde:
I skal have en amerikansk iTunes-bruger (der er guides på nettet), hvorefter i køber et US iTunes gavekort (jeg bruger PCgamesupply.com, men der er mange andre), indsætter det og køber løs.

Fordelen er, at priserne ofte er lavere i USA. På Apple TV4 og Apple TV4 kan man fra en liste i indstillingsmenuen hurtigt skifte imellem de iTunes-brugere, som man har.
Af Vaffelkaj
#257339
Nogen der har forudbestilt deres Apple TV i Elgiganten?

Jeg forudbestilte d.17.09.17 til release d.22.09.17.
Der stod så 1-2 dages levering. Har intet hørt fra dem.
Ringede til deres kundeservice 2 gange. De viste ikke hvor lang tid det tog, det kunne tager uger :(

Lidt dumt at de skriver 1-2 dage. Det må jo være fredag eller mandag.
Brugeravatar
Af Naiera
#257348
Rasmus Larsen skrev: (jeg bruger PCgamesupply.com, men der er mange andre)
Sjovt, de ville ikke sælge iTunes gavekort til mig her forleden. De ville dog gerne sælge mig $10 til PSN for $10, så jeg kunne få Chrono Cross uden "afgifter".
Brugeravatar
Af Naiera
#257351
Det virkede sjovt nok lige nu :)

Jeg købte bare $5 fordi der er lige under $19.99 i kredit på min konto lige nu, så jeg lige præcis ikke har råd til en billig sæson af en serie :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257413
Jeg sidder her stilfærdigt og grubler over om årsagen til, at Dolby Atmos først kommer senere, skyldes at det vil blive knyttet op på Airplay 2 og HomePod. Forestil jer at have 2-3 HomePods i lokalet, som vha. mikrofoner måler rummets udformning (ligesom B&O's seneste BeoLab-højttaler - se nedenfor) og dernæst gengiver objekt-baseret lyd.

Med en pris på $350 er HomePod vel efter de fleste målestokke prissat rimeligt nok til at man kan købe nogle stykker.

Om HomePod:
There is one comment from that thread I'd like to highlight

They're using some form of dynamic modeling, and likely also current sensing that allows them to have a p-p excursion of 20 mm in a 4" driver. This is completely unheard of in the home market. You can read an introduction to the topic here. The practical upshot is that that 4" driver can go louder than larger drivers, and with significantly less distortion. It's also stuff you typically find in speakers with five-figure price tags (The Beolab 90 does this, and I also suspect that the Kii Three does). It's a quantum leap over what a typical passive speaker does, and you don't really even find it in higher-end powered speakers

The speaker uses six integrated beamforming microphones to probe the room dimensions, and alter its output so it sounds its best wherever it is placed in the room. It'll know how large the room is, and where in the room it is placed.

The room correction applied after probing its own position isn't simplistic DSP of frequency response, as the speaker has seven drivers that are used to create a beamforming speaker array,. so they can direct specific sound in specific directions. The only other speakers that do this is the Beolab 90, and Lexicon SL-1. The Beolab 90 is $85,000/pair, and no price tag is set for the Lexicon, but the expectation in the industry is "astronomical".

Lots of people online are calling it overpriced because they think Apple just slapped a bunch of speakers in a circular configuration and added Siri, but the engineering behind it is extremely audiophile niche stuff. And it does this all automatically with no acoustical set up or technical know how. And even if you are obsessive about your existing tuned audio set up, just think of how much better enthusiast stuff will become once this kind of technology becomes the accepted mainstream baseline for speakers.
Link: https://www.reddit.com/r/apple/comments ... ussion_of/
Af jramskov
#257441
Rasmus Larsen skrev:Jeg sidder her stilfærdigt og grubler over om årsagen til, at Dolby Atmos først kommer senere, skyldes at det vil blive knyttet op på Airplay 2 og HomePod. Forestil jer at have 2-3 HomePods i lokalet, som vha. mikrofoner måler rummets udformning (ligesom B&O's seneste BeoLab-højttaler - se nedenfor) og dernæst gengiver objekt-baseret lyd.

Med en pris på $350 er HomePod vel efter de fleste målestokke prissat rimeligt nok til at man kan købe nogle stykker.
Ret cool hvis det viser sig at være planen, så er jeg nok klar til droppe mit nuværende setup.

Overraskende at der er en blæser i den, men jeg kunne forestille mig at den kører ved ret lav hastighed og ofte slet ikke kører.
Af mousefarm
#257447
Har netop modtaget mit ATV 4K og har et meget mærkeligt problem. Jeg bruger Apple remoten til at styre min volume på min Zeppelin Air via IR (Og det har tidligere virket fint med ATV4), men når jeg skal indlære +- volumen, så virker kun + bagefter. D.v.s. jeg kan ikke skrue ned for lyden. (Indlæringen går dog fint)
Hvis jeg indlærer det forkert, d.v.s. trykker - på original remoten, når det egentlig burde være plus osv., så virker det fint. Men ikke særlig optimalt at have det omvendt på remoten.
Ellers spiller det indtil videre OK med Dolby Vision 60 Hz mod mit LG C7.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257479
iFixit har pillet Apple TV 4K fra hinanden og finder bl.a. en blæser. Jeg synes dog, at der er en anden interessant detalje, nemlig:
"Megachips MCDP2920A4 DisplayPort 1.4 to HDMI 2.0 converter"

DisplayPort 1.4 kan håndtere 32.4 Gb/s båndbredde. Det er langt mere end HDMI 2.0, men dog ikke helt så meget som HDMI 2.1 (48 Gb/s). DisplayPort har også siden version 1.3 understøttet adaptiv frame rate - eller variabel frame rate - hvor afspiller og boks er 100% synkroniseret i realtid. Svinger et spil f.eks. imellem 20fps til 60fps indenfor 10 sekunder, så varierer afspiller og tv konstant frekvensen, så det passer.

Så begynder vi at bevæge os ud i noget spekulativt, men hvis Apple kan opdatere HDMI-enden af forbindelsen til at tage visse elementer fra HDMI 2.1 i brug, så burde de kunne få adaptiv frame rate til at fungere via en fremtidig firmware. Det må tiden naturligvis vise, men at enheden er indbygget giver dem i hvert fald fleksibilitet fremadrettet.

Link: https://www.ifixit.com/Teardown/Apple+T ... down/97511
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 103