Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#332670
Det sker også her on and off. Generelt har de altid kæmpet lidt med lyden på UHD kanalen, også udover EM. NOgle gange er den helt væk....har også oplevet at de har sat lyd på fra en helt anden kamp end den man ser..:-)
Af Fidoble
#332672
Hojkanten skrev: 29. jun 2021, 09:29 Jeg synes ganske konsekvent, at lyden kommer et splitsekund før billedet, når jeg ser kampene på UHD-kanalen. Er der andre, der døjer med samme problem, eller har jeg måske blot sat det forkert op?
Det samme her. Det er derfor jeg er begyndt at se de fleste kampe på DRTV. Selvom billedet generelt står bedre/skarpere på UHD så gider jeg ikke forsinkelser i lyden eller små afbrydelser, hvor billedet en gang i mellem ligner Duplo klodser for så at blive fint igen.
Af mbm
#332674
Fidoble skrev: 29. jun 2021, 10:22
Hojkanten skrev: 29. jun 2021, 09:29 Jeg synes ganske konsekvent, at lyden kommer et splitsekund før billedet, når jeg ser kampene på UHD-kanalen. Er der andre, der døjer med samme problem, eller har jeg måske blot sat det forkert op?
Det samme her. Det er derfor jeg er begyndt at se de fleste kampe på DRTV. Selvom billedet generelt står bedre/skarpere på UHD så gider jeg ikke forsinkelser i lyden eller små afbrydelser, hvor billedet en gang i mellem ligner Duplo klodser for så at blive fint igen.
jeg har det præcis på samme måde.
Der skal mere til at sælge et produkt end blot at skilte med 4K.
Opløsningen er langt fra afgørende for at godt billede og specielt ikke når de fejler på mange af de andre punkter mht udfald, lyd, elendig brugerflade for afspilning etc.
Hvis man ser en fodboldkamp skal det bare virke.
Brugeravatar
Af TBC
#332681
Hojkanten skrev: 29. jun 2021, 09:29 Jeg synes ganske konsekvent, at lyden kommer et splitsekund før billedet, når jeg ser kampene på UHD-kanalen. Er der andre, der døjer med samme problem, eller har jeg måske blot sat det forkert op?
Jeg har også bemærket mig det ved målmandsudspark og lign at det halter med lydsynkroniseringen - Det er under al kritik at der [heller ikke] er styr på det. Men siden det i praksis ikke er så afgørende og det meste af lyden fra en folboldkamp alligevel er en omgang udefinerbar larm og støj, så er det splitsekund ikke noget der har generet mig videre, som det f.eks ville have gjort i en film eller et talkshow mv. Det betyder i hvert fald uendeligt lidt i forhold til at måtte nøjes med lavere billedkvalitet fra andre tilgængelige broadcasts, som det er hævet over en hver tvivl at V Sport Ultra HD signalet endog meget tydeligt og manifest slår for/hos dem hvortil 4K signaltransporten fra ViaPlay så rent faktisk også fungerer i praksis. At dette også halter, er tilsvarende under al kritik, særligt i betragtning af hvor indskrænket det er muligt overhovedet at modtage 4K signalet til at starte med. Der har været så mange ting der bare ikke har spillet i forbindelse med den UHD transmission, men det ændrer altså stadig ikke på at det er det bedste signal man kan modtage og at det er vejen frem, når man engang får bedre styr på både enhedsunderstøttelse og signaltransport.
Af mbm
#332683
Synes lydsporet på Viasat uhd er alt for støjende.
Det er ren støjforurening med den publikum lyd. Lyder kunstigt som da de lagde det på dengang der ikke var publikum.
Brugeravatar
Af TBC
#332684
mbm skrev: 29. jun 2021, 18:31 Synes lydsporet på Viasat uhd er alt for støjende.
Det er ren støjforurening med den publikum lyd. Lyder kunstigt som da de lagde det på dengang der ikke var publikum.
På 2.0 (som jeg ikke har prøvet) eller 5.1?

Jeg synes bestemt at 5.1 balancen sammen sammen med den højere 4K opløsning giver langt bedre indlevelse end lavere billedopløsning og 2.0 lyd.
Af mbm
#332685
Det er bare på tv lyd .
Publikum støjen er alt for dominerende og bliver nød til at skrue helt ned. Det er jo ikke sådan et niveau som justeres ud fra hvad der sker på banen. Det er bare et jævnt højt øredøvende larm i mine øre. Kommentatorlyden er for lav.
På eks. DR kan man høre hvad der sker på banen. Når de sparker til bolden etc
Det er der intet af på Viaplay
Senest rettet af mbm 29. jun 2021, 19:39, rettet i alt 1 gang.
Af digitalt.tv
#332686
Ser det ikke opskaleret ud under England - Tyskland? Har ikke bemærket billedfejl, hvilket understøtter at det er opskaleret HD.
Brugeravatar
Af Naiera
#332687
Vildt nok, hvis de ikke har UHD-udstyr på Wembley :p
Brugeravatar
Af Naiera
#332690
SWE-UKR er i hvert fald ikke UHD.
Af kena
#332792
mbm skrev:Sch-spa er ekstremt ringe. Nok det værste til dato.
Enig, er skiftet over på DR for første gang under dette EM
Af mbm
#332793
Kunne være interessant at høre en kommentar fra Viaplay hvad de har gang i.
De burde jo refundere betaling for abonnement
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12