Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#95329
Yousee boksen er noget af en skuffelse! Jeg har ikke prøvet nogle funktioner af, for jeg har helt mistet interessen. Alle de finesser som mit Sony Bravia TV og BR afspiller han, er slut. Nu styres mit tv af en boks, som jeg ikke forstår har fået så megen ros. Jeg er så irriteret over bare det, at tekst tv ser ud som en version fra forrige århundrede, og som er er så langsom, at jeg ikke gider bruge den. Fjernbetjeningens knapper skal man trykke hårdt på, før de reagerer. Når jeg har tændt for mine højtalere i BR, så følger lyden ikke talen, og der er ekko fra lyden i TV højtalerne. Jeg har mest lyst til at levere boksen tilbage, jeg gider ikke engang afprøve funktionerne, har ikke engang hentet den gratis film, som er velkomstgave. Jeg købte desuden mit KLD, som har strømbesparende funktioner, og jeg slukker på kontakten for det hele, når jeg ikke bruger det, og når jeg så tænder, så skal jeg vente en evighed på billedet. Først skal jeg skifte til HDMI indgang på tv. Så tænder boksen, som automatisk har tallet 15 på displayet, og det begynder så at tælle ned til det når til 1, så kan jeg vælge kanal.

Er dette er generelt problem, eller er det fordi jeg ikke aner, hvad jeg laver? Jeg savner mit Bravia!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95344
Du har nok nærmere forsømt at undersøge hvad det var for en boks du har bestilt. Det er ikke sit tekst-TV den høster ros for - jeg tror ikke engang jeg har prøvet tekst-TV på min...

Strømforbruget og boksens langsomme start er ret velkendt i forumskredse, så lidt hurtig søgning ville have givet dig adskillige siders læsning. Boksen har en del software, som skal loades, hvilket starter forfra når du slukker boksen helt. Sætter du den på standby kører det meste videre (og du kan samtidigt optage når du ikke lige sidder foran TV'et), men strømforbruget stiger gevaldigt.

Lyd via TV OG via anlæg er aldrig en god kombination. Det er ikke boksens skyld. Næsten enhver form for simultan lydgengivelse vil være forskudt i enten den ene eller den anden retning. Dit anlæg har muligvis en delay-funktion der kan kompensere for det, og den er tilføjet de fleste surround-receivere af netop dén årsag.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
#95353
Der var ingen valgmuligheder med hensyn til boksen, det er den Samsung boks, som følger med Yousee abonnementet. Jeg havde læst herinde, at jeg kunne få et Yousee kort og så købe en kortlæser, men der var flere der havde oplevet, at de ikke fungerede godt. Jeg spurgte dog først i TDC, om jeg kunne købe en kortlæser der, men det havde de ikke, så der var ikke noget valg. Jeg fik jo også boksen for at kunne se tv forskudt og de andre muligheder den giver. Dengang fik jeg råd fra dkscan og noxity, som anbefalede boksen.

Ang. lyd, så har jeg ikke selv valgt at få lyd fra både tv og BR, men det er nok opsætningen jeg skal kigge på. Indtil videre så har jeg slukket for BR, når jeg ser tv.

Hvis jeg returnerer boksen og i stedet køber et CA-modul, vil det så have det samme problem ved opstart, hvis jeg slukker for det hele på kontakten?

Hvordan finder jeg ud af, hvilket CA-modul, der passer bedst til mit TV og BR?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95369
Blomsterpigen skrev:Hvis jeg returnerer boksen og i stedet køber et CA-modul, vil det så have det samme problem ved opstart, hvis jeg slukker for det hele på kontakten?
Nej. Det problem relaterer udelukkende til boksen, som skal bruge tid på at boote, ligesom en PC.

Det CA-modul du skal bruge hedder Viacces og kan eks. ses her:
http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100008013 ... ousee.html
Af dkscan
#95371
Blomsterpigen skrev:Jeg fik jo også boksen for at kunne se tv forskudt og de andre muligheder den giver. Dengang fik jeg råd fra dkscan og noxity, som anbefalede boksen.
Og der er også netop ud fra disse ønsker, at anbefalingen af boksen er givet. Der er ikke rigtig nogen alternativer og at man har boksen forhindrer jo ikke, at man stadig bruger sit tv som før.
Uden CA-modul og programkort kan man jo på tv'et stadig se alle kanalerne fra ens analoge tv-pakke digitalt samt enkelte ekstra. Det er således "kun" bonuskanalerne samt eventuelle ekstra tilkøbte programpakker, som kræver programkort.
Personligt har jeg også en kombination af Sony-tv og Samsung-boks med programkortet siddende i boksen og jeg foretrækker da klart at zappe direkte på tv'et. Det fungerer bare mere behageligt end via boksen.
Boksen bruger jeg så til de ekstra HD-kanaler samt ikke mindst til optagelser, start-forfra og tv-arkiv, som jeg bruger rigtig meget.
Blomsterpigen skrev: Hvis jeg returnerer boksen og i stedet køber et CA-modul, vil det så have det samme problem ved opstart, hvis jeg slukker for det hele på kontakten?
BR?
Nej som yakken også skriver, så vil du ikke mærke nogen forskel der. Det vil opføre sig, som du er vant til på tv'et, blot vil der være adgang til de ekstra kanaler, som kortet åbner for.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
#95394
Linket til Yousee modulet virker ikke, det er måske forældet? Jeg har fundet flere links, og Yousee er ikke billigst.

Noget der heller ikke virker er Yousee Cinema. Jeg har ringet til Yousee, og det viser sig, at i min boligforening har de ikke tilladt at man kan få Cinema, så nu er boksen blevet sagt op. Det var ikke noget problem. Fint. Så er spørgsmålet, hvis jeg køber et CA-modul, får jeg så andre overraskelser på mit Yousee kort? Ting som ikke virker, fordi jeg har brune øjne? Det er snart ved at være træls!

På Sonys hjemmeside står der, at det ikke er alle kortlæsere, som kan benyttes i mit KDL tv. På Av-Cables.dk har de et MPEG4 Viaccess 3.0 CA Modul - som er Boxer godkendt. Men der står ikke, at det er til Yousee, selv om det er til DVB-C modtagere. Jeg ville ellers have spurgt dem, om jeg kunne bytte min (u)undværlige forforstærker til en kortlæser. Skal der stå, at det er til Yousee for at det virker?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95458
Blomsterpigen skrev:Linket til Yousee modulet virker ikke, det er måske forældet? Jeg har fundet flere links, og Yousee er ikke billigst.
Det virker skam fint her. Det er ikke et link til Yousee's CA-modul. Det er et generelt link til moduler der virker med Yousee.
Blomsterpigen skrev:Det var ikke noget problem. Fint. Så er spørgsmålet, hvis jeg køber et CA-modul, får jeg så andre overraskelser på mit Yousee kort? Ting som ikke virker, fordi jeg har brune øjne? Det er snart ved at være træls!
Du mister naturligvis optagefunktionen, pause af live-TV, "start-forfra", TV-arkivet, samt Cinema (som du ikke havde i forvejen - sikkert pga. en manglende returvej). Der har dog været lidt blandede rapporter om manglende kanaler når man kører med en indbygget tuner. Min svigermor mangler eks. TV3, som den eneste kanal i digitalpakken. Andre mangler TV2 eller en helt tredie kanal - eller flere på én gang. Jeg skal ikke kunne sige hvad der går galt for Yousee på dén front.
Blomsterpigen skrev: På Av-Cables.dk har de et MPEG4 Viaccess 3.0 CA Modul - som er Boxer godkendt. Men der står ikke, at det er til Yousee, selv om det er til DVB-C modtagere. Jeg ville ellers have spurgt dem, om jeg kunne bytte min (u)undværlige forforstærker til en kortlæser. Skal der stå, at det er til Yousee for at det virker?
Boxer har intet med Yousee at gøre. Det ene er DVB-T og det andet er DVB-C. Prøv lige mit link en gang til, eller brug google til at søge efter "CA" og "Yousee". Du skal som sagt bruge et Viacces modul.