Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pnh
#92143
Har lige fået et panasonic g 20.Da jeg gerne ville se digitalt tv.Men intet digitalt signal.P&p radio sagde da de hørte alderen på det gamle kabel
(ca 30år) at jeg skulle have nyt kabel.Har prøvet med et nyt kabel fra
harald halvpris men det var nok for billigt det duede ikke.Jeg skal bruge
ca 20m som jeg vil sætte i en slutdåse og så gå videre med ca 10m udendørs antenekabel.Men anteneforstærkeren er også ca 30 år gammel.
Så skal den også skiftes.Men hvilken antenneforstærker skal man købe og
hvilket indendørs antennekabel.Har stofa.
Brugeravatar
Af koenigs
#92146
Jeg tvivler meget stærkt på det er dit antennekabel eller at et kabel fra Harald Nyborg ikke skulle være godt nok. Det er trods alt ret korte afstande vi snakker om her. Skulle kobberet have overskredet sidste salgsdato eller hvad? Det sker nok ikke de næste 100 millioner år.

Jeg er derimod overbevist om at din antenneforstærker kan være problemet, da ældre modeller ikke nødvendigvis understøtter digitalt signal. Skift den og check om det ikke er nok.

Men jeg er dog i tvivl om du har brug for antenneforstærker. Det signal Stofa leverer til din adresse skulle være kraftigt nok til de korte afstande du nævner. Husk på at en antenneforstærker ikke forbedrer signalet, tvært imod, den laver den det kun kraftigere. Hvis jeg var dig ville jeg droppe forstærkeren og checke om ikke du kan modtage gennem de gamle kabel inden du går ud og køber ind.
Af pnh
#92147
Jeg har ca 30m til antennestikket.Har også et fjersyn ca 2m fra antennestikket og det tager fint digitalt tv.Begge fjersyn får signal samme antenneforstærker.
Brugeravatar
Af koenigs
#92148
Prøv alligevel af skifte antenneforstærkeren inden du går ud og flår kablerne ud. Med mindre du generelt er i gang med at renovere huset, så er det da kun anbefalelsesværdigt at skifte alle kabler når man er igang.
Af pnh
#92151
Takker for hjælpen.Vil starte med at skifte antenneforstærkeren.Har du et forslag til en god antenneforstærker.
Af pnh
#92164
Har løst problemet.Skulle ændre opsætning af dvb-c tuner.Så nu er der masse af digitale kanaler uden udskiftning af antennekabel og antenneforstærker.Takker for hjælpen.