Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#91846
Hej

Jeg har et panasonic TX-P42X10Y. Digitale kanaler falder ud ét sekund før signalet genoptages. TV'et skriver 'intet signal'. Jeg bor i en lejlighed med TDC kabeltv. Det sker ca hver 20 min. på alle kanaler uden undtagelse.

Hvad kan dette problem skyldes?

Når jeg tænder, informerer tv'et mig om, at der er fundet nye kanaler, og spørger om jeg vil søge efter dem. Dog lader det ikke til, at der rent faktisk findes nye kanaler, når jeg så søger.



PS. Jeg har forsøgt at udskifte antenneledningerne uden det hjalp.

Mvh.

Crusader
#91964
Crusader24 skrev:Hej

Jeg har et panasonic TX-P42X10Y. Digitale kanaler falder ud ét sekund før signalet genoptages. TV'et skriver 'intet signal'. Jeg bor i en lejlighed med TDC kabeltv. Det sker ca hver 20 min. på alle kanaler uden undtagelse.

Hvad kan dette problem skyldes?

Når jeg tænder, informerer tv'et mig om, at der er fundet nye kanaler, og spørger om jeg vil søge efter dem. Dog lader det ikke til, at der rent faktisk findes nye kanaler, når jeg så søger.

PS. Jeg har forsøgt at udskifte antenneledningerne uden det hjalp.
Prøv at slå "automatisk opdatering" fra. Det hjalp vist en anden bruger, som havde et tilsvarende problem. Personligt havde jeg knas med min harddiskoptager, som antennekablet loopede igennem. Hver gang der kom et "clock-signal" (kende ikke den tekniske betegnelse) tiltede billedet på tv.
Det blev løst, da jeg satte en splitter på antennekablet i stedet.
Af Crusader24
#92027
Hej Peter

Tak for rådet. Det fjernede den irriterende meddelelse om de nye kanaler, som tv'et finder. Desværre løste det ikke problemet med udfaldene. Jeg har i mellemtiden fået spurgt nogen i min ejendom. De har samme problem, så hvis det kan hjælpe nogen derude til at opklare fejlen. Jeg tænker, at det måske er noget med den antenne, som vores kabel leder til. Da jeg bor midt i KBH skulle mange i så fald have dette problem!!??


Mvh

Crusader