Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kronholm
#91212
Efter jeg har fået mig et 50" tv, så er jeg begyndt at kunne se rødlige/mørke linier der går lodret på billedet. Det er kun på 3+ at jeg kan se dem, så jeg troede muligvis at det var stofa som sejlede lidt. I går var jeg så hjemme ved damen, og der så jeg faktisk de samme linier gå ned gennem billedet, på hendes 32". Hun har yousee....

Andre end mig der kan se det? Det er ekstra tydeligt når man f.eks. ser The Simpsons. Og det er KUN på 3+
Af Nexus
#91219
Oplever det samme her på 3+. Er på Stofa så det må være hos Viasat at fejlen ligger
Af BrianH
#91221
Det samme her på Yousee, men KUN på det analoge signal. Det digitale fejler ikke noget.

På en 50" bruger du vel ikke analogt signal?
Af kronholm
#91224
Det er naturligvis via digital tv (Derfor forumplaceringen)... og begge tv får signalet digitalt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91226
Kan du se det på 3+ HD versionen også? Jeg har ikke lagt mærke til streger på 3+, men derimod så er kanalen noget mere grumset at se på ift. 3+ HD (selvom sidstnævnte ikke er i HD endnu).
Af kronholm
#91230
Jeg har ikke 3+ HD på nuværende tidspunkt. Desværre...
Af Beckham
#91245
Går lige lidt off-topic, men Yakken hvad skal det sige at 3+ HD ikke er i hd endnu? Går selv og overvejer at investere i kanalen, da jeg ser en del champions league og fodbold i det hele taget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91246
De sender ikke andet end fodbold og amerikansk fodbold i øjeblikket. Ingen af deres øvrige programmer er i HD. Jeg har endnu ikke set en eneste udsendelse på kanalen i HD, så det JEG kan bruge kanalen til er, at deres programmer har lidt større båndbredde, hvilket giver mindre fnidder i billedet på SD-udsendelserne. Desværre så er der jo sorte bjælker på deres 4:3 udsendelser, som min Yousee-boks ikke kan fjerne fordi containeren er 16:9.

Læs mere om HD-kanalen her:
http://www.viasat.dk/nyekanaler#tv3hd