Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#90858
Hej jeg har fulgt med i flatpanels test afsnit i lidt tid og har gerne villet eje et samsung Led tv, efter at have læst testen af 6 og 7 serien hvor der var lidt problemer med slørede bevægelser i sorte farve. Kiggede jeg på testen af serie 8 som skulle være helt i orden..
Nu har jeg så haft Tvet i 7 dage og er i vildrede (skal lige nævnes at jeg har TDC HOMETRIO digital tv over internet..) Nogle gange syntes jeg det står helt fantastisk og andre gange syntes jeg at det virker som om at ansigter bliver slørede eller flyder ud.. især hvis de ikke er helt tæt på. Har prøvet at sætte Billedopsætningen op som der bliver gjort i testen her på siden men også uden at det afhjælper problemet.
Sætter jeg en almindelig dvd på står billedet skarpt og det virker ikke som om der er problemer her..

Nogen som har samme problemer eller gode ideer til hvad der kan være galt??

Venlig hilsen Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#90865
Det lyder som et problem med kildematerialet, dvs. dit TV-signal. Har du tjekket om indstillingerne for hhv. din DVD-indgang og din TV-indgang er sat forskelligt op. Dit TV kan kalibreres på hver sin indgang separat, så selvom du indstiller billedet korrekt når du ser DVD, så følger disse indstillinger ikke med når du skifter til dit TV-input. Der skal du indstille dem igen.
Af jacob586
#90872
yakken skrev:Dit TV kan kalibreres på hver sin indgang separat, så selvom du indstiller billedet korrekt når du ser DVD, så følger disse indstillinger ikke med når du skifter til dit TV-input.
Undskyld jeg bryde ind. Er det kun på 8050 eller gælder det også 6- og 7-serien?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#90874
Det gælder langt de fleste TV i almindelighed. Ofte så kan man vælge at justere en af de faste profiler (såsom "Movie"), som så vil være ens når man vælger den på andre inputs også. Vælger man "Bruger profil" så vil du typisk kunne styre farver mv. individuelt for hvert enkelt input.

Fælles for disse er dog, at du selv skal huske at ændre den profil inputtet bruger, da den ellers med stor sandsynlighed vil bruge "Standard"-profilen.
Af Michaelthorsen
#90875
Tak for din kommentar, Jeg har faktisk slet ikke justeret opsætningen på dvd indgangen. Kun på den HDMI indgang Hometrio er koblet til. Og det ser stadig træls ud.. Det skal tilmed siges at jeg har grundpakken i kabeltv gennem Yousee, dette har jeg kørt ind via antenne indgangen på tvet.. og giver samme oplevelse af billedet som hometrio gør.. Det undrer mig også at jeg ikke kan finde HD kanalerne gennem kabeltv.. så det kan jeg heller ikke bedømme selvom jeg gerne ville. Og de burde være i grundpakken fra YOUSEE :(( ..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#90880
I grundpakken er det kun DR HD du kan fange.
Af Michaelthorsen
#90883
Netop og den kan auto søgeren ikke finde.. Jeg har heller ikke aboneret på Hd pakken i hometrio endnu men det kan jo være jeg er nødt til det.. jeg kan bare ikke finde ud af om der er noget i vejen med tuneren i tvet eller om det simpelthen bare ikke er bedre i 8050'eren. hvilket jeg ville mene det skulle være. Jeg kunne evt prøve at finde eller låne en stueantenne og se hvordan de terrastrile signaler er..